beantwoord

Niet kunnen opladen keuzedagen

  • 30 June 2023
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

Ik heb dit jaar voor het eerst keuzedagen. Dat leek prachtig. Op 13 juni prima gelukt. Op 19 juni kreeg ik bericht dat er geen keuzedagen klaar stonden. Moest dus  betalen ipv keuzedag gebruiken. Krijg ik dit terug NS?? Dit terwijl er volgens mijn  ns omgeving en mail van de ns 3 klaar zouden staan tm 12 juli 2023. Gister weer geprobeerd. Opnieuw “er staan geen keuzedagen”klaar, Klantenservice gebeld, na 13 minuten wachten werd ik er automatisch uitgegooid.Chat geprobeerd tot 2x toe, wacht ook al meer dan 10 minuten… Fijn met de trein? wordt steeds minder fijn zo.

Weet iemand wat nu te doen?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 June 2023, 13:10

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag fijnmetdetrein2023 en welkom bij de NS Community!

Het spijt me om te lezen dat je problemen hebt met je Keuzedagen. Als je pas recentelijk de Keuzedagen hebt aangeschaft, dan zou je gebruik moeten maken van de nieuwe stijl Keuzedagen. Dit houd in dat alle 7 Keuzedagen beschikbaar zouden moeten zijn tijdens het gehele contractjaar. De geldigheid van alle Keuzedagen is dan ook precies hetzelfde als het contractjaar van je abonnement.

Wat er bij jou precies aan de hand is kan ik dus ook niet zeggen. Misschien dat je net voor het einde van je contractjaar de Keuzedagen hebt toegevoegd waardoor je nu maar een beperkt aantal kan gebruiken voor de jaarlijkse verlenging. Om dat te controleren zul je toch echt contact nodig hebben met onze Klantenservice, mijn collega's kunnen dan mee kijken. Het is goed mogelijk dat het druk is bij chat waardoor het langer kan duren voordat je een reactie krijgt, maar die hoort wel te komen. Op deze pagina vind je in ieder geval alle contactopties, je kan ook een bericht sturen via Social Media, maar daar is de wachttijd momenteel significant langer dan via de chat.

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is staat er in MijnNS een overzicht van het aantal keuzedagen tot de verlenging. In jouw reisoverzicht kun je zien wanneer je een keuzedag hebt gebruikt. Heb je misschien meer keuzedagen gebruikt dan je dacht, omdat je die al op jouw kaart had staan?

Voor de reis die je gemaakt hebt, terwijl er geen keuzedag klaar stond, krijg je geen geld terug.

Gisteravond contact gehad met een heel aardige en klantgerichte dame van de klantenservice. NS had ze niet klaargezet. Dat wordt gecorrigeerd (maandag denk ik dan?) en ze zou adviseren dat de geldigheid verlengd moet worden. We zijn dan immers al 3 juli. Ik wacht even af tot dinsdag.

Dank voor de reacties, fout zat bij de Ns nu kijken of het vlot en klantgericht wordt opgelost.

Afhankelijk hiervan ga ik wel een klacht over mijn reiskosten indienen, was toch 15,30.

Reputatie 7
Badge +3

Gisteravond contact gehad met een heel aardige en klantgerichte dame van de klantenservice. NS had ze niet klaargezet. Dat wordt gecorrigeerd (maandag denk ik dan?) en ze zou adviseren dat de geldigheid verlengd moet worden. We zijn dan immers al 3 juli. Ik wacht even af tot dinsdag.

Dank voor de reacties, fout zat bij de Ns nu kijken of het vlot en klantgericht wordt opgelost.

Afhankelijk hiervan ga ik wel een klach over mijn reiskosten indienen, was toch 15,30.

Ik zou zeker een klacht indienen als het een fout van NS was. En vraag om keuzedag coupons als de geldigheid niet verlengd kan worden. 

Reputatie 7
Badge +1

Voor de reis die je gemaakt hebt, terwijl er geen keuzedag klaar stond, krijg je geen geld terug.

Als dat het gevolg was van een fout van NS dan is er zeker wel recht op een compensatie.

Reputatie 7
Badge +3

Voor de reis die je gemaakt hebt, terwijl er geen keuzedag klaar stond, krijg je geen geld terug.

Als dat het gevolg was van een fout van NS dan is er zeker wel recht op een compensatie.

@rvdborgt   Zie bovenstaand bericht, waarin ik aangeef zeker klacht in te dienen.

Reageer