beantwoord

Niet kunnen overstappen van kids vrij naar Flex

  • 16 January 2024
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

Hi, ik heb afgelopen zondag het Kids vrij abonnement van mijn zoontje opgezegd. Ik heb keurig een mail van de NS gekregen met beeindiging op 14 januari. Om er nu een NS flex abonnement op te zetten, moet eerst de ov-chipkaart verlost worden van het Kids vrij abonnement. Nu ben ik al twee dagen bezig om dat voor elkaar te krijgen. Gebeld en gechat met de klantenservice, maar het bekende kluitje riet verhaal. Eerst zou mijn browser het niet goed doen, vervolgens moest ik kaartautomaat om daar het kids vrij abonnement daadwerkelijk van de kaart te verwijderen. Dat bleek niet te kunnen. Toen was het advies om 24 uur te wachten (waarop eigenlijk?) en vanavond stond nog steeds het kids vrij abonnement op de kaart. In mijn NS staat dat ik een kaart heb zonder een abonnement; als ik vervolgens dat nummer opgeef bij het aanvragen van het NS flex abonnement, krijg ik de foutmelding dat de kaart al voorzien is van een abonnement. Gekmakend dit! Wie heeft er een tip?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 16 January 2024, 21:55

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hallo Reiziger Gab. Welkom bij de NS Community!

Helaas kunnen we dit hier niet voor je oplossen, we kunnen je gegevens niet inzien om dit na te kijken namelijk. Ik raad je aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice om dit verder te laten onderzoeken. 

Beste Daniël, dank voor je reactie. Maar dat heb ik al 3x gedaan en ik heb er weinig vertrouwen in dat de klantenservice dit voor mij gaat oplossen. Vandaar ook mijn reactie op deze community, maar die biedt dus ook weinig soelaas.

Reputatie 7
Badge +3

Als het echt niet lukt om op de huidige kaart NS Flex te zetten is er nog de optie om een Flex abonnement op een nieuwe kaart te bestellen. Vanaf Flex Dal Voordeel is een nieuwe kaart gratis als dat samen met het Flex abonnement wordt besteld. Die nieuwe kaart met abonnement heb je dan over het algemeen binnen een week in huis en de ingangsdatum kan vanaf 7 dagen na besteldatum zijn. 

Badge +3

Om er nu een NS flex abonnement op te zetten, moet eerst de ov-chipkaart verlost worden van het Kids vrij abonnement.

Welkom Gab!

Wat een onzin weer (mijjn mening).

Dat hele Kids Vrij abonnement hoeft helemaal niet van de kaart verwijderd te worden, want is simpelweg niet meer geldig per datum X (zodra je zoontje 12 werd dus).

Maak vooral een Mijn OV-chip account aan via www.ov-chipkaart.nl, koppel de kaart en kijk wat er staat.

Ja, er staat dan Kids Vrij van NS (verlopen maar niet actief beëindigd, waarom zou je?) dus wat houdt de NS tegen om die kaart (mits nog een paar maanden of misschien nog wel jaren geldig) vrij te geven om er iets anders op te zetten?

ik heb er weinig vertrouwen in dat de klantenservice dit voor mij gaat oplossen.

Ze zullen wel moeten, er is geen andere optie en de aanhoiuder wint! Het enige dat ik kan bedenken is dat de ov-chipkaart van je zoontje van 12 binnen 2 maanden verloopt.

Laat maar weten, wij denken graag mee!

Reputatie 6
Badge +1

Bent u al verder gekomen?

Reageer