beantwoord

Niet kunnen zitten eerste klas

  • 29 August 2022
  • 9 reacties
  • 1735 Bekeken

Hallo!

Wegens de stakingen is het extra druk in een aantal treinen. Echter was het net zo druk dat iedereen gewoon in de eerste klas coupe ging zitten, waardoor ik met mijn eerste klas abbobement als een sardientje ergens in de tweede klas moest staan.

Ik vind dit een beetje jammer van het geld wat ik betaal om eerste klas te reizen. Is er een mogelijk om korting te krijgen op mijn laatste reis zodat ik de tweede klas prijs betaal? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 August 2022, 17:40

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo MochanN7 en welkom bij de NS Community,

 

Zeer spijtig dat je door de stakingen niet gebruik kon maken van de eerste klasse. Ik moet je helaas vertellen dat je geen recht hebt om een restitutie hiervoor te krijgen. Ik snap dat je dit liever anders had gezien.

Reputatie 7
Badge +3

Je had aan mensen in de 1e klas met 2e klas vervoersbewijs kunnen vragen om te mogen zitten of aan de conducteur kunnen vragen of deze voor een plek in de 1e klas ging zorgen.

Reputatie 7
Badge +1

Haha, die MD. Een HC vragen het werk te doen? ´

IK hep wel wat beters te doen! Uw veiligheid bewaken!´ Alsof dat tuig naar mij luistert!´

U ziet toch selluf wel dat ut veels te druk is om hier doorheen te komme?

Aan al die sjipkaarten kan je van buiten dus geheel niet zien weke reisrecht er voor dat moment op staat.

Reputatie 7

Je had aan mensen in de 1e klas met 2e klas vervoersbewijs kunnen vragen om te mogen zitten.

Eerst vragen of iemand eigenlijk een 2e klas kaartje heeft en vervolgens smeken om een zitplaats. Je kunt je wel voorstellen wat er zou gebeuren in dit geval. Maar ik snap TS goed, dit is niet wat je verwacht. Maar aangezien veel mensen zelf hun eigen regels maken en het hen verder worst zal zijn, als zij maar kunnen zitten....

Reputatie 7
Badge +3

Haha, die MD. Een HC vragen het werk te doen? ´

IK hep wel wat beters te doen! Uw veiligheid bewaken!´ Alsof dat tuig naar mij luistert!´

U ziet toch selluf wel dat ut veels te druk is om hier doorheen te komme?

Aan al die sjipkaarten kan je van buiten dus geheel niet zien weke reisrecht er voor dat moment op staat.

Ik zeg alleen wat de klantenservice zal zeggen wanneer je geld terug vraagt omdat je niet in de 1e klas kunt zitten.

Geachte, rijd momenteel 21-10 1440 vanuit Heiloo naar Amsterdam met n eerste klas kaartje. Er zijn geen eerste klas wagons. Hoe werkt dit? 

Reputatie 7
Badge +3

Geachte, rijd momenteel 21-10 1440 vanuit Heiloo naar Amsterdam met n eerste klas kaartje. Er zijn geen eerste klas wagons. Hoe werkt dit? 

Alle NS treinen hebben 1e klas coupés te herkennen aan rode stoelen.

Reputatie 7
Badge +3

In elke NS-trein zijn 1e klas-coupés aanwezig. Iets beter zoeken denk ik 😉

Reputatie 7
Badge +3

Geachte, rijd momenteel 21-10 1440 vanuit Heiloo naar Amsterdam met n eerste klas kaartje. Er zijn geen eerste klas wagons. Hoe werkt dit? 

Alle NS treinen hebben 1e klas coupés te herkennen aan rode stoelen.

Ook te herkennen aan het cijfer 1 en de blauwe streep boven of onder de ramen. 

 

Reageer