beantwoord

niet uitgecheckt???

  • 11 August 2023
  • 9 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 1

Ben aan het reizen geweest tussen Assen en Amsterdam cs vv

Nu staat er op mijn Ns dat de heen reis niet is uit gecheckt hoe kan dat??

Op Amsterdam Cs moet je uit checken anders gaat het poortje niet open.

Vreemd

Terug reis wel goed gegaan Amsterdam cs ingecheckt en Assen uitgecheckt.

Vreemd komt dit vaker voor??

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 11 August 2023, 11:28

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het kan ook zijn dat u bij de uitcheck de kaart niet goed voor de lezer heeft gehouden. De grootste kan is dat uw chipkaart aan het eind is en u bent er helaas zelf verantwoordelijk voor dat die goed functioneert. Als het vaker voorkomt, is de kaart mogelijk defect.

Normaal werkt het in honderdduizenden gevallen per dag echt goed.

Reputatie 1

Het kan ook zijn dat u bij de uitcheck de kaart niet goed voor de lezer heeft gehouden. De grootste kan is dat uw chipkaart aan het eind is en u bent er helaas zelf verantwoordelijk voor dat die goed functioneert. Als het vaker voorkomt, is de kaart mogelijk defect.

Normaal werkt het in honderdduizenden gevallen per dag echt goed.

Oke heb de kaart van onze dochter ook bekeken precies het zelfde verhaal .

kan het poortje ook defect zijn geweest?

Reputatie 4

Je kan ook gewoon die pas er te snel op hebben gelegd na iemand anders en te snel door de poortjes gegaan. Dan registreert het poortje dat soms niet goed. Is mij wel eens overkomen. 

Met zoveel piepjes is het soms moeilijk om de juiste te horen. 

Reputatie 3

Hoe lang geleden was de reis? Ik merk zelf nog wel eens dat het even duurt voordat de correcte in- en uitchecks in Mijn NS staan.

Reputatie 1

Hoe lang geleden was de reis? Ik merk zelf nog wel eens dat het even duurt voordat de correcte in- en uitchecks in Mijn NS staan.

8 dagen geleden

Reputatie 1

Je kan ook gewoon die pas er te snel op hebben gelegd na iemand anders en te snel door de poortjes gegaan. Dan registreert het poortje dat soms niet goed. Is mij wel eens overkomen. 

Met zoveel piepjes is het soms moeilijk om de juiste te horen. 

 

Heb je daar voor een boete gekregen?

 

Badge +3

Hmm, als het na 8 dagen nog niet goed staat (bij jullie beiden) dan is dat natuurlijk verwarrend, maar wacht het nog even af.

Vraag @Momo maar. Kan zomaar 3 weken duren, zelfs voor een reis met NS.

Reputatie 7
Badge +3

Vraag @Momo maar. Kan zomaar 3 weken duren, zelfs voor een reis met NS.

Maar ik had niet dat er stond dat er niet uitgecheckt was. De gehele reis, dus zowel de incheck als de uitcheck stond niet in mijn reishistorie, dat duurde bij 1 reis inderdaad 3 weken. 

Badge +3

Met een Mijn OV-chip account zie je in ieder geval de transacties. Mist er daar iets, dan was het poortje inderdaad defect. 

Heb je een anonieme kaart, dan geen account nodig https://www.ov-chipkaart.nl/anonieme-ov-chipkaart-reishistorie

Reageer