Skip to main content

Dag NS community,

tijd voor een moeilijke vraag. Ik heb een NS Flex (weekend vrij + dal voordeel) en op de bijhorende ov-chipkaart het BTM gedeelte laten uitzetten om ook een bus-korting van U-OV te gebruiken (U-OV Dal Voordeel). Werkte allemaal prima.

In December is er een kortingsactie bij U-OV en ik heb Dal Voordeel voor nog een jaar gekocht, maar nog niet "opgehaald" bij de automaat. Ik denk daardoor is deze ook niet automatisch mee verhuisd naar mijn nieuwe ov-kaart die vandaag op de deurmat lag. Wat moet ik nu doen, en in welke volgoorde?

Eerst van NS het BTM gedeelte laten deactiveren en daarna bij U-OV vragen of ze het ongebruikte abonnement (ingangsdatum 31.12.) alsnog over kunnen zetten? Of iets anders?

Groeten, Wolf

Hallo MisterWolf en welkom bij de NS Community,

Heb je de nieuwe kaart van u-OV gekregen? Dan denk ik dat het NS Flex Weekend Vrij abonnement nog niet op deze kaart staat. Voor het verwijderen van het BTM gedeelte maakt het niet uit of je dit voor of na het bestellen van het abonnement doet.

Hallo Erryt,

Nee, de nieuwe ov-kaart is de automatische vernieuwing door NS getriggerd, de oude verloopt 04-02-2025, dus ik was eigenlijk nog aan het wachten voor de oproep om een nieuw foto op te sturen. Aan producten staan nu op de nieuwe kaart: de actieve “U-OV Dal Voordeel” (loopt nog t/m 6/1/25) en “Reizen op Rekening Trein”.

Anders was het ook makkelijk geweest ;-)

U hoeft het BTM-deel van NS Flex niet meer te laten deactiveren. De deactivatie heeft ervoor gezorgd dat het product ‘Reizen op rekening Bus Tram Metro’ van de vorige kaart is gehaald, en dat product is dus ook niet overgezet op de nieuwe kaart. Ook met de nieuwe kaart reist u dus in bus, tram en metro op saldo.

Over wat nu te doen met U-OV Dal Voordeel moet u zich even wenden tot de klantenservice van U-OV.

De bestelling voor U-OV Dal Voordeel staat klaar voor je oude kaart, dus daar heb je niet zoveel aan. Neem inderdaad contact met hen op, het makkelijkste lijkt me bij de OV Servicewinkel op Utrecht Centraal (Jaarbeurszijde) en dan beide kaarten meenemen.

Reageer