Skip to main content

Nieuw Ns kaart wat zijn de kosten?

  • 12 May 2024
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken


Ik heb een mail gekregen met het verzoek om een nieuwe pasfoto te sturen voor 31 mei. Dit ivm een nieuw NS kaart. Maar mijn ns kaart verloopt pas 21 juli dus waarom nu al? En vooral de vraag hoe weet ik of hier kosten aan verbonden zijn en zo ja hoeveel? Dit wordt nl. niet vermeld.

Ps ik heb een ns flex abonnement. Dit sinds 10 mei omgezet naar Ns dak voordeel. 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je een mail hebt gekregen dan heb je een abonnement en is vervanging gratis. Kaartvernieuwing wordt ongeveer 2 maanden van te voren ingezet.

Reputatie 7
Badge +3

Dat je nu een verzoek hebt gekregen om voor je nieuwe kaart een foto aan te leveren is keurig op tijd. Dat verzoek moet NS 10 weken voor de verloopdatum doen, waar je vervolgens zo'n 3 weken de tijd voor hebt. Hierdoor kan NS op tijd deze foto sturen naar OV-chipkaart en de kaartvernieuwing in gang zetten. Zo heb je ruim voor de verloopdatum je kaart in huis, ook als bv PostNL weer eens laat is met bezorgen of er een achterstand is bij OVchipkaart.

Indien de kaartvernieuwing niet door NS binnen 6 a 7 weken voor de verloopdatum in gang is gezet kan NS dit niet meer doen en moet je het zelf regelen bij OVchipkaart. Dan betaal je €7,50, die je wel weer terug kan krijgen van NS omdat je met actief betaald abonnement recht heb op een gratis nieuwe kaart. 

Reageer