Skip to main content
Antwoord

nieuwe abonnement en automaten

  • August 13, 2023
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Vanmorgen online een nieuw abonnement aangeschaft, er staat dat ik er gelijk gebruik van kan maken. Bij het inloggen op een automaat op het perron bleek dit niet zo te zijn. Jammer. Hoeveel dagen verwerkingstijd wordt er gehanteerd?

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Ben70,

Als je een abonnement op een bestaande OV-chipkaart bestelt, gaat het abonnement vrijwel direct in. Het kan wel zijn dat je het abonnement nog moet “ophalen” bij een kaartautomaat op het station. Wat bedoel je met “Bij het inloggen op een automaat op het perron bleek dit niet zo te zijn."?

Overigens wordt bij alle Flex-abonnementen bij het inchecken alleen “Reizen op Rekening Trein” getoond. Je ziet dan dus niet wat voor abonnement je hebt. Dit kun je wel zien in Mijn NS.

1 reactie

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • August 13, 2023

Hoi Ben70,

Als je een abonnement op een bestaande OV-chipkaart bestelt, gaat het abonnement vrijwel direct in. Het kan wel zijn dat je het abonnement nog moet “ophalen” bij een kaartautomaat op het station. Wat bedoel je met “Bij het inloggen op een automaat op het perron bleek dit niet zo te zijn."?

Overigens wordt bij alle Flex-abonnementen bij het inchecken alleen “Reizen op Rekening Trein” getoond. Je ziet dan dus niet wat voor abonnement je hebt. Dit kun je wel zien in Mijn NS.