beantwoord

nieuwe kaart maar abonnement niet zichtbaar en geen korting

  • 9 March 2023
  • 6 reacties
  • 278 Bekeken

Ik heb al al jaren een voordeelurenkaart NS en mijn OV chipkaart was verlopen en had geen bericht gekregen dat ik die moest verlengen. Nu heb ik recent een nieuwe aangevraagd en ontvangen en de kaart toegevoegd in mijn NS. Afgelopen week weer eens met de trein gereisd maar geen korting gekregen. Nu probeer ik uit te vogelen wat er mis is maar zie helemaal geen abonnement staan! Hoe krijg ik dat voor elkaar want ik betaal jaarlijks voor het abonnement maar zonder korting tijdens de daluren  etaal ik dubbel 😞

icon

Beste antwoord door Daniel 9 March 2023, 17:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Je moet geen nieuwe kaart bestellen, want dan krijg je wat je nu hebt: een lege kaart. In plaats daarvan had je een kaartvernieuwing moeten aanvragen, dan krijg je een kaart waar je bestaande producten op overgezet zijn.

Voor nu kun je het best contact met de klantenservice opnemen om je bestaande abonnementen aan op je nieuwe kaart te krijgen.

Je dient inderdaad een vervangende OV-chipkaart te bestellen als je een abonnement hebt. Mijn collega's van de klantenservice kunnen je inderdaad verder helpen om weer een abonnement op je nieuwe kaart te krijgen. Heb je de oude kaart al geblokkeerd?

Badge +3

Heb je de oude kaart al geblokkeerd?

Die is verlopen… 🤣

Ik dacht dat ik ook kaartvervanging of vernieiwing had aangevraagd omdat ik een brief erbij kreeg dat mijn oude saldo overgeschreven wordt op mijn nieuwe kaart. En dat mijn abonnement wordt overgezet. Maar ik denk dat het handigst os als ik een groot station even langs de klantenservice ga of kan dat ook online?

Heb je de oude kaart al geblokkeerd?

Die is verlopen… 🤣

Soms staat deze dan alsnog op actief en dient deze geblokkeerd te worden. Daarna kunnen wij abonnementen overzetten.

 

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice via de link die ik had gestuurd, Eefje 78. Dat kan online of telefonisch.

Badge +3

Dat saldo overgezet wordt op je nieuwe kaart is nieuw voor mij.

Normaal gesproken kreeg je het saldo van een verlopen kaart teruggestort op je bankrekening, en als je niet bij OV-chipkaart bekend was kon je dat online terugvragen.

Het saldo staat op de kaart zelf, dat kan men niet op afstand doen (hooguit als bestelling voor je klaar zetten bij een automaat).

Reageer