Nieuwe ov-chipkaart

  • 27 July 2023
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een nieuwe ov-chipkaart met een nieuw kaartnummer. Op mijn oude ov-chipkaart met een ander nummer dus, staat mijn 40% korting abonnement op. Dit abonnement wil ik overhevelen naar mijn nieuwe ov-chipkaart nummer. Hoe doe ik dit?  


2 reacties

Goedemorgen ToZo en welkom bij de NS Community.

Dit zal hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk zijn. Bij een NS Flex abonnement bestaat er geen mogelijkheid meer om een abonnement van een oude kaart naar een nieuwe kaart over te zetten en ook in veel gevallen bij een niet-NS Flex abonnement kan dit niet meer.

Als een oude kaart is verlopen of kwijtgeraakt, kun je een nieuwe kaart het beste aanvragen als vernieuwing (optie ‘Hoe vernieuw ik mijn persoonlijke OV-chipkaart?’). Die nieuwe kaart wordt dan een opvolger van de oude en het abonnement komt automatisch op die nieuwe kaart te staan.

Wat bij jou nu precies de situatie is of wat er mogelijk is durf ik niet te zeggen. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice. Deze is telefonisch, via chat of Social Media te bereiken. Zie deze pagina voor alle contactdetails.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je zelf een nieuwe kaart aangevraagd zonder kaartvernieuwing of berloren/gestolen/defecte kaart en heb je flex, dan is overzetten niet mogelijk. Je zult flex op de oude kaart moeten opzeggen en op de nieuwe kaart weer moeten aanvragen.

Heb je de kaart als vervanging verlopende kaart opgestuurd gekregen, of deze via kaartvernieuwing aangevraagd dan is het abonnement overgezet.

Kom je er niet uit dan kun je telefonisch, via Twitter,Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen hier niet bij klantgegevens. 

Reageer