beantwoord

nieuwe ov chipkaart

  • 30 January 2024
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Dag,mijn chipkaart met 40% korting verloopt volgende maand en heb een nieuwe ov chipkaart aangevraagd en die is binnen. Ik vraag mij alleen af of dit nu de juiste ov chipkaart is met 40% korting ? Mijn foto staat wel op de kaart en moest €7,50,- betalen. 

Ik hoor het graag.

Alvast dank!

 

Mvgr,Souraya

icon

Beste antwoord door MoDe 30 January 2024, 16:37

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Normaal gesproken krijg je een paar weken voor het verlopen van een OV-chipkaart met NS abonnement gratis een nieuwe kaart opgestuurd. Wat is de reden dat je zelf een nieuwe kaart hebt aangevraagd?

Als je de kaart hebt aangevraagd via kaartvernieuwing staat jouw dal uren abonnement er al op. Heb je deze zonder kaaartvernieuwing aangevraagd dan is het abonnement niet overgezet. Neem dan contact op met NS klantenservice. Je kunt ook controleren of het abonnement overgezet is door in MijnNS het nummer van de nieuwe kaart in te voeren.

Reputatie 7
Badge +3

Normaal gesproken krijg je een paar weken voor het verlopen van een OV-chipkaart met NS abonnement gratis een nieuwe kaart opgestuurd. Wat is de reden dat je zelf een nieuwe kaart hebt aangevraagd?

Zal wel weer niet gebeurd zijn. Met een kaart die volgende maand verloopt had NS allang de kaartvernieuwing in gang moeten zetten. Over het algemeen gebeurt dat door het sturen van een verzoek om een nieuwe foto te uploaden. Alleen als er toestemming was om de foto te hergebruiken zet NS het hele proces in gang zonder dat je een melding krijgt en ligt ineens, meestal zo'n 5 a 6 weken voor de verloopdatum, in de brievenbus. 

Normaal gesproken krijg je een paar weken voor het verlopen van een OV-chipkaart met NS abonnement gratis een nieuwe kaart opgestuurd. Wat is de reden dat je zelf een nieuwe kaart hebt aangevraagd?

Als je de kaart hebt aangevraagd via kaartvernieuwing staat jouw dal uren abonnement er al op. Heb je deze zonder kaaartvernieuwing aangevraagd dan is het abonnement niet overgezet. Neem dan contact op met NS klantenservice. Je kunt ook controleren of het abonnement overgezet is door in MijnNS het nummer van de nieuwe kaart in te voeren.

Dank voor je reactie.

Ik heb mijn ov chipkaart aangevraagd via ov chipkaart.nl. Ik heb niks van ns gekregen, een email of brief dat mijn kaart bijna verloopt of dat het automatisch vernieuwd zou worden. 

Ik dacht ik vraag gewoon een nieuwe kaart aan,aangezien mijn ov chipkaart bijna verloopt,het verloopt over 2 weken al. Heb er zelf weinig verstand van,vandaar!

Ja,ik ga het proberen op MijnNS.

 

Mvgr,

Souraya 

Normaal gesproken krijg je een paar weken voor het verlopen van een OV-chipkaart met NS abonnement gratis een nieuwe kaart opgestuurd. Wat is de reden dat je zelf een nieuwe kaart hebt aangevraagd?

Zal wel weer niet gebeurd zijn. Met een kaart die volgende maand verloopt had NS allang de kaartvernieuwing in gang moeten zetten. Over het algemeen gebeurt dat door het sturen van een verzoek om een nieuwe foto te uploaden. Alleen als er toestemming was om de foto te hergebruiken zet NS het hele proces in gang zonder dat je een melding krijgt en ligt ineens, meestal zo'n 5 a 6 weken voor de verloopdatum, in de brievenbus. 

Dankjewel voor het reageren!

Inderdaad dat had ik dus ook verwacht,maar helemaal niks vernomen van NS. Mijn kaart verloopt dus al over 2 weken,dus dan had het NS allang een brief of email horen te sturen!

 

Mvgr,

Souraya

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht niet dat je alsnog een kaart via NS opgestuurd krijgt. Je kunt omdat je een abonnement hebt €7,50 terugvragen aan NS. Neem eerst contact op met de klantenservice voor je de nieuwe kaart gebruikt als er in mijnNS geen product op de nieuwe kaart staat.

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel voor het reageren!

Inderdaad dat had ik dus ook verwacht,maar helemaal niks vernomen van NS. Mijn kaart verloopt dus al over 2 weken,dus dan had het NS allang een brief of email horen te sturen!

 

Mvgr,

Souraya

De gebruikelijke procedure is dat NS 10 weken voor de verloopdatum een mail stuurt met het verzoek voor een nieuwe foto. Je moet dan wel op dat moment een abonnement bij NS hebben (geen NS Flex Basis). Daar heb je dan 2 - 3 weken de tijd voor. Bij 8 weken voor de verloopdatum komt er nog reminder, als je dan nog geen foto hebt geupload. Die geuploade foto stuurt NS door aan OV-chipkaart.nl en daarmee wordt de kaartvernieuwing gestart.

Als er toestemming tot hergebruik van de huidige foto is gegeven (wat niet meer zo vaak voorkomt tegenwoordig) dan geeft NS die foto door aan OV-chipkaart.nl en start de kaartvernieuwing zo'n 7 weken voor de verloopdatum.

In beide gevallen kun je bij de bijna verlopen kaart zien dat de status veranderd is in “kaartvernieuwing in gang gezet” met daarbij de datum. Als NS niets heeft gedaan dan staat er bij de status van de kaart dat die kaart bijna verloopt en moet je zelf de kaartvernieuwing aanvragen. Wanneer je gegevens bekend zijn bij OV-chipkaart moet je dan ook zo'n 5- 6 weken voor de verloopdatum een mail van OV-chipkaart.nl krijgen dat de kaart bijna verloopt. Bij het aanvragen van de nieuwe kaart moet je wel vanuit de bijna verlopen kaart kiezen voor kaartvernieuwing, alleen dan wordt je abonnement overgezet op de nieuwe kaart. Bestel je los een nieuwe kaart, dan is die leeg, zonder je abonnement. 

Reageer