Nieuwe OV-chipkaart

  • 7 February 2024
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Ik heb bericht gekregen dat mijn OV-chipkaart op 7 maart verloopt. En dat wanneer ik een abonnement heb ik contact op moet nemen met de vervoerder.

Krijg ik via jullie een nieuwe chipkaart en hoe zit dat met het saldo. Zetten jullie het resterende ook over?


3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je kaart binnen 6 weken verloopt gaat de NS je in ieder geval niet van een nieuwe ov-chipkaart voorzien.

Dat zal je dus zelf moeten doen via https://www.ov-chipkaart.nl/kaart-blokkeren-en-vervangen Kies daarbij voor een kaartvernieuwing (mijn kaart is bijna verlopen).

Als je een NS abonnement hebt (geen Flex Basis) dan kan je de € 7,50 kosten voor de kaartvernieuwing claimen via de Klantenservice.

Het saldo krijg je (als je een Mijn OV-chip account hebt) automatisch terug, ca. een week na de einddatum van je huidige kaart. Het kan niet overgezet worden omdat het op de kaart zelf staat.

Wil je het eerder terug, ga dan uiterlijk 7 maart naar een servicebalie op een station.

Goedemiddag,

Voor mij is dit nog niet duidelijk.

Ik krijg bij de aangegeven link geen optie voor ‘kaartvernieuwing’. En aangegeven wordt dat de NS ‘in ieder geval’ mij niet van een nieuwe OV-chipkaart voorziet.

Op de pagina ‘OV-chipkaart verlopen’ van de NS staat ‘Door een technische fout heeft een grote groep klanten de afgelopen maanden niet op tijd bericht gekregen over het verlopen van hun OV-chipkaart. Zorg dat je een vervangende nieuwe OV-chipkaart bestelt.’

Wat moet ik nu precies doen?

En wat doen jullie dan met mijn abonnement (Ik heb een Altijd Voordeel 2e klas)? Hoe komt die dan op die vervangende kaart?

Zie graag een reactie.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wij doen niets met jouw abonnement, wij zijn reizigers net zoals jij.

Als je een account hebt bij OV-chipkaart dan log je in en kies je voor kaartvernieuwing. Bij kaartvernieuwing wordt jouw abonnement automatisch overgezet. De €7,50 die je moet betalen voor de nieuwe kaart kun je bij NS terugvragen.

Reageer