nog steeds betalen voor abonnement terwijl ik heb opgezegd/gewijzigd | NS Community
beantwoord

nog steeds betalen voor abonnement terwijl ik heb opgezegd/gewijzigd

  • 12 December 2020
  • 6 reacties
  • 221 Bekeken

Heb abonnement opgezegd maar moet nog steeds betalen en nu dreigt incasso!

icon

Beste antwoord door Momo 12 December 2020, 17:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als het gaat om een saldo abonnement, heeft u de opzegging/wijziging ook opgehaald bij een automaat? Wanneer dat niet gedaan is vervalt de opzegging/wijziging en blijft het abonnement doorlopen.

Ha serieus? Ships, dat had ik niet scherp. Wellicht kan NS hier nog extra aandacht aan besteden als je een (best duur) maandabonnement denkt te hebben beëindigd. Dank voor deze tip👍

Goedemiddag MennodH en welkom bij de NS Community!

Dat deze actie nog noodzakelijk is wordt duidelijk vermeld in de e-mails die je krijgt na het aanvragen van beëindiging (of overstap naar NS Flex). Is dit gegaan via contact met de Klantenservice, dan hoort dit ook altijd gemeld te worden tijdens het gesprek.

Ik wil je voor nu in ieder geval adviseren om opnieuw contact op te nemen met de Klantenservice. Vermoedelijk is de beëindiging dus komen te vervallen en zal er een nieuwe gestart moeten worden. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reputatie 7
Badge +3

Dit is bv zo'n mail (van mijn wijziging van Traject Vrij naar Flex Dal Voordeel vorig jaar juni).

Onderaan onder “Let op” staat vermeld dat de bestelling nog moet worden opgehaald bij een automaat en de datum waarvoor dit gedaan moet worden. 

 

 

Is het onderwerp van deze mail nog steeds de misleidende tekst: bevestiging wijziging abonnement (oid)?

Zou goed zijn als in het onderwerp en ook in de mail zelf veel duidelijker staat dat dit gaat om een aanvraag tot wijziging en niet de bevestiging van deze wijziging is.

Tuurlijk in de letop staat het allemaal, maar alle andere tekst wijst erop dat de wijziging doorgevoerd is.  

Reputatie 7
Badge +3

 

Reageer