beantwoord

noreply.ns@ns.nl

  • 22 July 2022
  • 3 reacties
  • 429 Bekeken

Ik gebruikte deze zogenaamde (gebruikers)naam omdat ik een half uur bleef zien dat gebruikersnaam in gebruik is, maar dit topic gaat over de mail van NS, niet alleen NS, Maar bijna elk groot bedrijf verschuilt zich achter een firewall genaamd
noreply.ns@ns.nl, of noreply@bedrijfsnaam.nl.


Naar je mail, ze kunnen je alles sturen en dan hebben ze je officieel op de hoogte gebracht maar je kunt nergens op reageren, je hebt geen normale mail van ze en als je de klantenservice belt moet je een uur wachten, ,,, Plus, je hebt toch helemaal geen bewijs tegen hen?

Nu is mijn vrouw de laatste maanden elke keer als ze wil de OV-kaart gebruiken is de OV-kaart geblokkeerd, dan betaalt ze normaal met pinnen of contant en maakt gebruik van het vervoer, mail werkte niet, bellen kostte veel tijd voor niets, dus ik dacht de abonnement op te zeggen en dit was ook een ander verhaal, je kunt het gewoon niet opzeggen, ze willen weten waarom opzeggen en dan hebben ze andere oplossing dan opzeggen.

Ik heb besloten het afgeschreven geld van de bank terug te storten, maar er is een waarschuwing bij het incassobureau,

Wat moet je nu doen als je in mijn schoenen staat?

Sam.

icon

Beste antwoord door Thom 22 July 2022, 14:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U vindt het vast niet leuk wat ik zeg, maar betalen aan het incassobureau en  daar niet mee wachten is doorgaans het goedkoopste. De kosten lopen snel op en daar heeft u niets aan, het kost alleen maar nog meer onnodig geld dan de veertig euro die u nu wellicht al kwijt bent. Storneren/terugstorten is voor u misschien een vorm van protest of waarschuwing, maar het is gewoon niet betalen in de ogen van de andere partij. Hiervan zijn ze niet onder de indruk.

U zult eerst uw rekeningen moeten vereffenen. Als de vervoerders blokkeren is dat doorgaans vanwege achterblijvende betalingen. Daarna is opzeggen mogelijk, het is echter al geblokkeerd.

Klantenservice is slecht bereikbaar door te veel vragen en te weinig personeel, dus wachten is onvermijdelijk. Uiteindelijk lukt het meestal wel.

Opzeggen zou ook mogelijk moeten zijn met een betalingsachterstand, juist om dit niet verder op te laten lopen.

Dus gewoon contact opnemen met klantenservice en aangeven het abonnement te willen beëindigen en geen ander iets zoekt.

En zoals Thom al aangaf heeft storneren of niet betalen geen nut daar heeft u zichzelf alleen maar mee doordat het dan ter incasso gaat en meer gaat kosten.

Reputatie 7
Badge +3

Abonnement opzeggen kan ook online via het MijnNS account. Ja, je moet dan een aantal stappen met vragen doorlopen en NS geeft dan ook andere opties aan zoals abonnement wijzigen naar Flex Basis, maar het is gewoon mogelijk om het abonnement en NS Flex op te zeggen. Ik heb kort geleden op 1 kaart NS Flex opgezegd en dit was in korte tijd geregeld. https://community.ns.nl/abonnementen-2/abonnement-wijzigen-van-op-rekening-naar-saldo-73808?postid=525635#post525635 

Ook via de klantenservice kan een abonnement opgezegd worden, gewoon zeggen dat je echt op wil zeggen en dat je geen andere optie wil. En als ze vragen waarom u wilt opzeggen kunt u ook zeggen dat dat ze niets aangaat, u wilt gewoon opzeggen, punt uit. 

Reageer