Skip to main content

Mijn rekening klopt niet, veel te hoog!

In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u voor elke afschrijving een factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Facturen. Wellicht is de factuur onverwacht hoog vanwege correctietarieven. Dat kunt u dan op de specificatie zien.

Vanzelfsprekend kunt u ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice is ook de manier om de factuur te laten corrigeren als er daadwerkelijk ten onrechte te veel in rekening wordt gebracht.

Denken mensen dat ze bij NS gedachten kunnen lezen en dat een rekening herzien kan worden zonder enige gegevens?

Bij mij wordt 65 plus korting niet toegepast bij ns flex, bellen met de klantenservice hielp niet want die krijgen die afdeling niet aan de lijn, en ze kunnen ook geen bericht sturen! 

Hoi Mn Kuijf,

Wellicht ten overvloede, 65+-korting krijg je niet op treinreizen, alleen op reizen met bus/tram/metro. Als het ook daar niet toegepast wordt, zul je toch bij de klanteNService moeten zijn. Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je gegevens.

Bij mij wordt 65 plus korting niet toegepast bij ns flex, bellen met de klantenservice hielp niet want die krijgen die afdeling niet aan de lijn, en ze kunnen ook geen bericht sturen! 

65+ korting op treinreizen of op NS abonnementen? Op treinreizen geeft NS geen 65+korting. Op weekendvrij en dalvrij abonnementen wel, maar niet als je 65 jaar wordt op lopende abonnementen. Dan zul je het bestaande abonnement moeten opzeggen en opnieuw moeten afsluiten.

Anders gezegd: De 34 procent korting krijgt u wanneer u incheckt in bus, tram of metro, maar niet in de trein. Als u daar korting wilt, moet u een Dalvoordeelabonnement afsluiten. Dit is overigens goed te combineren met een zeer voordelig wijze van reizen, u kunt er zeven keuzedagen bij kopen waarmee u voor minder dan vier euro een dag kunt reizen, zolang u maar incheckt in de daluren. Het is altijd slim om goed op de hoogte te zijn van alle kortingsmogelijkheden en alle vaste mensen hier zijn daar goed mee op de hoogte. Doe er uw voordeel mee.

Klantenservice functioneert best goed, ook al werken ze wellicht anders dan u graag zou wensen. Ze zijn daar echt de rotste niet en snappen dat senioren het soms wat ingewikkeld vinden. De kosten van Klantenservice moeten wel een beetje bewaakt worden. Mensen zijn duur, en daar is de werkwijze ook een beetje aan aangepast. 

Reageer