NS abbonemt

  • 23 August 2022
  • 8 reacties
  • 151 Bekeken

Goedenavond Allen, ik probeer een dalvrij abonnement te nemen van 107,90 maar er staat dat ik door crediet check geen abonnement kan kopen. Wat kan ik nu het beste doen, het geld heb ik. Maar hoe moet ik nu reizen? Losse kaartjes kopen, gaat mij bergen vol geld kosten, zit enorm in de stres  nu.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je niet door de kredietcheck komt dan kun je alleen nog een dal voordeel op saldo abonnement afsluiten.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie in uw eerdere berichten dat u wel een Dalvrij-abonnement had in het verleden. Is het voor u te achterhalen waarom het nu wordt geweigerd? Bent u verhuisd naar een omgeving met veel wanbetalers?

Badge +3

Oh jee daar gaan we weer met die suffe Focum kredietcheck.

Heb je een persoonlijke kaart met niets er op, dan bestel https://ov-fiets.nl (dat is ook op rekening, maar geen kredietcheck) en zet dat later om naar NS Flex.

De Klantenservice zegt dat het niet meer kan, maar als het werkt dan werkt het 😅

Of gebruik een ander postadres voor NS Flex (familie, vrienden, werk of school)

Reputatie 7

Ik heb het al eens geschreven iedereen in Nederland moet ieder abonnement kunnen aanschaffen. En bij flex kan dat schijnbaar niet dus moeten de abonnementen op saldo gewoon terug. En dat zeg ik nu nog maar eens. Zeker nu de boodschappen en energieprijzen al de pan uitrijzen en nog meer Nederlanders in de problemen zullen komen.  Waardoor Focum nog meer probleem wijken en postcodes zal melden.

Badge +3

Ik heb het al eens geschreven iedereen in Nederland moet ieder abonnement kunnen aanschaffen. En bij flex kan dat schijnbaar niet dus moeten de abonnementen op saldo gewoon terug. En dat zeg ik nu nog maar eens. Zeker nu de boodschappen en energieprijzen al de pan uitrijzen en nog meer Nederlanders in de problemen zullen komen.

Dat wordt nog wel een dingetje, want met mijn maandelijkse inkomsten (vertel, hoe veel is dat?) kan ik me echt geen 1e klas Altijd Vrij abonnement veroorloven zegt de NS!?

Jawel hoor, met alle gemak uit wat spaargeld of crypto (bitcoins), daar heeft Focum niets mee te maken. Maar vooruit betalen voor een jaar kan niet meer #fail

Dat zal inderdaad ergens ophouden, maar de NS mag niet zomaar (via Focum) denken dat ik -of wie dan ook- het niet zou kunnen betalen…

Dat doen ze bij mij ook niet maar blijkbaar voor anderen wél. Dus dat/als iemand Dal Voordeel mag aanschaffen maar (Flex) Dal Vrij veel minder zou kosten (ander topic) vind ik niet oké.

Reputatie 7
Badge +3

Maar vooruit betalen, desnoods voor een jaar kan niet meer #fail

Altijd Vrij kun je wel als pre-paid maandkaart voor 1 of 3 maanden vooruit betalen, geen kredietcheck nodig, net als Traject Vrij. Alleen Dal Vrij en Weekend Vrij zijn niet als pre-paid maandkaart te koop. 

 

Badge +3

Gaat mij in dit geval over de Focum (adres) kredietcheck.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat begrijp ik. Maar met je voorbeeld van Altijd Vrij heb je nog de keuze om een pre-paid maandkaart te kopen en kun je dus wel vooruit betalen. 

Reageer