Skip to main content
Antwoord

NS abonnement ingangsdatum ongewenst aangepast en abonnement niet meer wijzigbaar

• January 7, 2025
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Beste NS,

Ik heb op 6 oktober 2024 een NS Flex Dal Voordeel abonnement aangeschaft (met actiekorting). Nu wil ik dit abonnement wijzigen via Mijn NS, maar dat gaat niet. Ik krijg namelijk volgend bericht:

Je kunt momenteel je abonnement niet wijzigen, omdat je abonnement is beëindigd. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met NS klantenservice.

Ik zie ook dat nu opeens ingangsdatum van het abonnement op 6 januari 2025 staat in Mijn NS. Maar dat klopt dus niet.

Graag dit spoedig verhelpen, zodat ik mijn abonnement kan wijzigen. 

Beste antwoord door Thom

U zult hiervoor even met Klantenservice moeten overleggen. Bellen is het handigste in uw geval, 030 7515155.

Wij zijn medereizigers en kunnen niet bij de administratie.

3 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • Antwoord
  • January 7, 2025

U zult hiervoor even met Klantenservice moeten overleggen. Bellen is het handigste in uw geval, 030 7515155.

Wij zijn medereizigers en kunnen niet bij de administratie.

Ga rechtstreeks naar

www.ns.nl/abonnementen/

en log daar zonodig in.

Het systeem zoekt vervolgens uw OV-chipkaart op met daarop uw NS abonnement.

Hier zou ook de juiste einddatum van de maand wachtperiode na de laatste abo-wijziging moeten staan (bij mij wel).

Hopelijk is het via deze route wel mogelijk een abo-wijzigings-bestelling in te voeren.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 8, 2025

Het klopt dat na afloop van de actieperiode (3 maanden) het abonnement een nieuwe ingangsdatum krijgt. ​@Tochjo had dit ook.

Via de klantenservice zal het wel lukken want feitelijk had je al langer Dal Voordeel, al zal het actie-product ‘onder de motorkap’ een andere naam gehad hebben.

Je kunt de wijziging per 6 januari laten ‘herroepen’ via https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html (klantenservice). Dan zetten ze je abonnement naar Basis of het door jou gewenste andere abonnement.

De melding dat je abonnement ‘beëindigd’ zou zijn is een ander topic over en klopt niet, dat moet eigenlijk de melding zijn dat je nog binnen de eerste maand na een wijziging zit.