beantwoord

NS abonnement kopen lukt niet, webshop niet beschikbaar?

  • 21 April 2022
  • 8 reacties
  • 823 Bekeken

Al een paar dagen op een rij probeer ik een NS abonnement aan te vragen. Aangezien ik geen pasje op naam heb, moet ik een pas op naam aanvragen. Inloggen, foto uploaden, mijn gegevens invullen, een dalurenkaart met 7 vrij reizen dagen. Iedere keer krijg ik de melding niet beschikbaar. Bel ik met de klantenservice, nee mw wij kunnen u niet helpen, u moet dat echt online aanvragen. MAAR HET LUKT NIET!!!!!! Ik wil begin mei met de trein een dag vrij reizen, maar heb mijn abonnement nog  niet.

Heel irritant, klantenservice kan niet helpen en ik zelf ook niet. Hoe lossen we dit op?

icon

Beste antwoord door Momo 21 April 2022, 19:39

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Vreemd dat ze je bij de Klantenservice niet kunnen helpen. Wat je kunt doen is een persoonlijke kaart kopen via OV-chipkaart en daar het gewenste abonnement op zetten. Dat kan bij een servicebalie, als het online echt niet lukt.

Dat kost je dan wel € 7,50 maar ik neem aan dat de Klantenservice wel een aantekening kan maken om die terug te betalen omdat het via de NS niet lukt.

https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-kopen.htm

Reputatie 7
Badge +3

Die hele webshop doet het momenteel niet, dus ook niet als je al een OV-chipkaart hebt.

 

Ik vraag me wel eens af of NS daadwerkelijk de reizigers terug in de trein wil hebben met al die storingen.

Reputatie 6

Hey SylviaCoppens. Welkom bij de NS Community. 

Momo geeft het al aan, maar de webshop ligt er op het moment uit. Dit heeft te maken met de algemene traagheid van onze systemen waar we vandaag last van hebben. Dit gaat met dit onderhoud verdwijnen. Tenminste, dat is het doel. Het resultaat moet nog blijken, maar ik ga er zeker van uit dat dit goed gaat komen. Ik heb geen exacte eindtijd van het onderhoud, maar dit zal in de loop van de avond klaar zijn. Dan is het ook weer mogelijk om een product te bestellen. Als het dan alsnog niet lukt raad ik het advies van Robert B aan. Ik kan geen toezegging over de kosten doen via deze post, dus het is wel handig om hiervoor contact op te zoeken met de Klantenservice

Ik kan ook geen abonnement kopen. Klopt het dat de website nogsteeds niet goed werkt?

Ik ontvang deze e-mail om 8:36 uur vandaag:

"Flex bestellingen/wijzigingen blijven hangen, zowel van gisteren als ook van vandaag. Klant ontvangt ook geen bevestiging.” 

Ik ben bang dat we nog steeds met de storing kampen. Maar ik merk wel dat anderen wel een bestelling hebben kunnen plaatsen. Misschien vanaf een ander apparaat proberen, als het haast heeft?

Probeer sinds gisteren (14/10) 2 daluren abonnementen met keuzedagen en pers OV kaart voor mij en mijn man te bestellen. Gaat telkens mis bij het toevoegen van de foto's....TECHNISCHE STORING...@@@@!!!!!

Klantenservice gaf gisteren aan dat probleem bekend is, Weet niet wanneer het is opgelost. Advies: Probeer het later nog eens!

Hoelang nog, kost mij alleen maar veel tijd en ergenis!

Mvg 2 potentiële nieuwe klanten

Reputatie 7
Badge +3

Probeer sinds gisteren (14/10) 2 daluren abonnementen met keuzedagen en pers OV kaart voor mij en mijn man te bestellen. Gaat telkens mis bij het toevoegen van de foto's....TECHNISCHE STORING...@@@@!!!!!

Klantenservice gaf gisteren aan dat probleem bekend is, Weet niet wanneer het is opgelost. Advies: Probeer het later nog eens!

Hoelang nog, kost mij alleen maar veel tijd en ergenis!

Mvg 2 potentiële nieuwe klanten

 

Dit probleem is inderdaad bekend en speelt alleen bij het uploaden van een foto bij een Dal Voordeelabonnement op saldo, zeker al sinds augustus, en in een eerder topic wordt als oplossing gegeven in overleg met de klantenservice (zodat er een notitie met de toezegging komt) de kaart los te bestellen bij OV-chipkaart en dan het abonnement te kopen als de kaart binnen is en de kosten van de kaart terugvragen. Gezien het feit dat het probleem al zo lang speelt verwacht ik niet dat snel opgelost zal zijn.

Zie ook 

 

 

Dank Momo, dat heb ik net gedaan.

Wel spijtig dat 3 dagen geleden door de klantenservice NS werd aangegeven dat ik de 2 persoonlijke OV kaarten en dal-abonnementen gewoon via de website kon bestellen, terwijl bekend is dat deze storing al langer speelt. Ook geen melding op de website en/of bij het bestelproces, waarbij wordt verwezen naar deze alternatieve route.

Reageer