NS abonnement samenreiskorting Weekend voordeel

  • 15 October 2022
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Hallo, 

Als ik nu een abonnement bestel met samenreiskorting Weekend voordeel. Maar als ik mijn OV niet binnen 5 dagen in huis heb? Kan ik dan wel gebruik maken van het abonnement?

Hoe gaat dat precies ?

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt nooit eerder dan vanaf de ingangsdatum gebruik maken van welk abonnement dan ook. Dat wordt ook niet gecompenseerd.

Als de begindatum is ingegaan voor u het abonnement in huis heeft dan moet u Klantenservice bellen en een afspraak maken. U reist dan meestal tegen vol tarief, maar krijgt de korting waar u recht op heeft terug. U lijdt geen schade in dat geval, de controle is uw in- en uitcheck. Andere oplossingen kunnen soms ook, een beetje afhankelijk van uw omstandigheden.

Spreek het wel van te voren met Klantenservice af, dan is het veelal passend.

Reputatie 7
Badge +3

De vroegste ingangsdatum van een abonnement besteld op een nieuwe kaart is 7 dagen na besteldatum, dus vandaag besteld kan een abonnement pas op 22 oktober ingaan waarbij het de bedoeling is dat de kaart dan ook binnen is.

Helaas zijn er de laatste tijd vaker berichten van mensen dat een nieuwe kaart besteld bij een abonnement niet binnen een week in huis is. Als er dan vanaf de ingangsdatum wel gebruik moet worden gemaakt van het abonnement kan de klantenservice daarvoor couponcodes geven waarmee wel met de korting van het abonnement kan worden gereisd. 

Reageer