NS abonnement wijzigen vanuit buitenland | NS Community
beantwoord

NS abonnement wijzigen vanuit buitenland

  • 20 November 2021
  • 15 reacties
  • 361 Bekeken

Ik wil mijn NS flex abonnement wijzigen vanuit het buitenland. Hoe doe ik dit?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 21 November 2021, 11:25

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4

Ik wil mijn NS flex abonnement wijzigen vanuit het buitenland. Hoe doe ik dit?

ja zeker als vanuit buitenland je account kan beheren ken je ns flex gewoon wijzigen 

Reputatie 6

Goedemorgen Sheggywolf. Welkom bij de NS Community.

Je kunt je Flex product altijd wijzigen in je Mijn NS account, dit kan dus ook als je in het buitenland bent. Als je dit niet lukt dan kan je ook altijd nog contact opzoeken met onze Klantenservice

Reputatie 7
Badge +1

Als boven-en dat is juist een enorm voordeel vergeleken met de oude situatie toen je vrijwel over alles moest bellen-soms met urenlange wachttijd-en dan nog vervolgens het op je kaart laden bij een automaat-wat uiteraard enkel in NL kan. Mogelijk leef je nog steeds in die oude denkwijze. Overigens-zoals zo vaak bij dit soort vragen-staat het gewoon meten te lezen op de site

Ik wil mijn abonnement wijzigen naar NS Flex vanuit het buitenland, maar zie op de site nog steeds allen de optie dat je dit moet bevestigen door laden bij een automaat, niet te doen dus. of is er een alternatief ?

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil mijn abonnement wijzigen naar NS Flex vanuit het buitenland, maar zie op de site nog steeds allen de optie dat je dit moet bevestigen door laden bij een automaat, niet te doen dus. of is er een alternatief ?

 

Vanuit een saldo abonnement naar flex wijzigen moet via een automaat bevestigd worden. Er is geen alternatief. Of je moet iemand in Nederland kennen en jouw kaart durven op te sturen naar die iemand.

Reputatie 7
Badge +3

Als je nu nog een abonnement op saldo hebt moet je echt naar een automaat om reizen op saldo van de kaart te verwijden en Flex erop te laden. Er is geen alternatief. Heb je eenmaal Flex kun je binnen Flex wijzigen van abonnement zonder naar een automaat te gaan. 

Reputatie 3

Aanschaffen vlak voordat je naar Nederland komt, en voordat je voor het eerst in de trein stapt eerst je kaart updaten.

Reputatie 7
Badge +3

Maar dan blijft tot die tijd wel het saldo abonnement doorlopen en de kosten ook. 

Wil je het saldo abonnement stoppen als je in het buiteland zit kun je dit doen via de klantenservice waarbij je aangeeft dat je in het buitenland zit en je dus niet naar automaat kan. Je hoeft dan niet naar een automaat, maar er wordt een product blokkade op de kaart gezet. Je kan dan niet een nieuw abonnement op de kaart kunnen zetten, maar je huidige abonnement is dan wel gestopt. 

Badge +3

Afhankelijk van je abonnement (kosten) is blokkeren inderdaad een optie, maar dat kost je dus een nieuwe kaart à € 7,50 (plus levertijd) als je later weer een abonnement wilt.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een nieuw abonnement vanaf Dal Voordeel is de nieuwe kaart gratis. 

Badge +3

Bij een nieuw abonnement vanaf Dal Voordeel is de nieuwe kaart gratis. 

Oh ja, tijdelijk voor € 2,50 dus.

@Momo en @Robert B,

En TLS en NS sturen dan zonder problemen deze nieuwe gratis kaart naar het buitenland? 

Mijn ervaring (en die van anderen hier op het forum) zegt dat een kaart met abonnement alleen naar een Nederlands adres verzonden wordt. 

Reputatie 7
Badge +1

@Momo en @Robert B,

En TLS en NS sturen dan zonder problemen deze nieuwe gratis kaart naar het buitenland? 

Mijn ervaring (en die van anderen hier op het forum) zegt dat een kaart met abonnement alleen naar een Nederlands adres verzonden wordt. 

Mijn ervaring is dat bij een kaartvernieuwing de kaart naar het buitenland wordt verstuurd. Dat heeft bij mij tot nu toe gewerkt.

Alleen als je via NS een nieuw abonnement met een nieuwe OV-chipkaart afsluit, dan kan NS geen buitenlands adres aan.

Badge +3

Een nieuwe kaart (wegens blokkeren zonder vervanging van een andere kaart) kan inderdaad alleen naar een adres in Nederland.

Sowieso is de ingangsdatum van een NS Flex Abonnement (bijv. Dal Voordeel voor tijdelijk € 2,50 per maand) minimaal 7 dagen na de besteldatum, maar vaak komt de kaart al veel eerder aan. Die zou je dus wellicht door iemand in Nederland kunnen laten opsturen naar waar je verblijft?

Reputatie 7
Badge +3

Nee, die kaart wordt niet naar het buitenland verstuurd. Maar als iemand tijdelijk in buitenland is heeft die de nieuwe kaart pas nodig wanneer hij of zij weer terug is in Nederland en kan dan na terugkomst het abonnement plus kaart bestellen. Of misschien heeft die persoon nog een Nederlands adres waar de kaart naar toe kan worden verstuurd tijdens het verblijf in het buiteland. Het hangt er ook vanaf hoe lang iemand in het buitenland is, is het een vakantie van 3 weken in Thailand of is iemand voor een jaar naar Australie om maar wat te noemen. 

Maar dat is eigenlijk een probleem van later. Nu is er het probleem dat de wijziging van op saldo naar Flex niet kan worden opgehaald bij een automaat waardoor het saldo abonnement en de betaling daarvan doorloopt. Dat is te stoppen door opzeggen via de klantenservice en een product blokkade, dan ben je van de maandelijkse (of jaarlijkse) abonnementskosten af. 

Reageer