Skip to main content

Heyhoi! Gezien de NS staking van woensdag wil ik graag 's ochtends de Intercity Direct pakken van Amsterdam Centraal naar Arnhem Centraal. Zelf heb ik een NS Flex Altijd Vrij abonnement. Moet ik dan wel nog extra betalen voor de toeslag? Gezien het traject niet langs Rotterdam - Schiphol Airport gaat. 

Er gaat helemaal geen intercity Direct tussen Amsterdam en Arnhem. Ik neem aan dat u de ICE bedoelt. Maar ook die zal niet voor 8 uur vertrekken en waarschijnlijk zal de eerste na 8 uur overvol zijn.

Bedoel je de ICE? (Richting Frankfurt Hbf). Dat is naar mijn weten altijd een toeslagtrein (staat erbij in de reisplanner). 

Hallo Bregje Walraven en welkom bij de NS Community,

Voor de ICE moet je een toeslag betalen. Dit staat, zoals Karios al aangaf, in de Reisplanner vermeld.

Dat is onjuist, abonnementhouders hoeven geen toeslag te betalen voor ICE International. Maar ook deze trein zal woensdagochtend waarschijnlijk niet rijden.

Dat is ook zo. Bedankt voor het corrigeren, Tochjo!

Geldt er voor de ICE nog een reserveringsplicht (zomerperiode)? Dan wordt het lastig want die kan je niet krijgen voor een binnenlandse reis. Maar er zijn volgens mij ook een aantal rijtuigen waar zitplaatsen niet te reserveren zijn. De grote vraag is inderdaad of hij woensdagochtend wel rijdt.

Geldt er voor de ICE nog een reserveringsplicht (zomerperiode)?

Nee, die periode is per begin september afgelopen

Maar er zijn volgens mij ook een aantal rijtuigen waar zitplaatsen niet te reserveren zijn. 

Hele rijtuigen is wat overdreven, maar de BahnBonus plaatsen zijn vaak wel vrij. Je kunt er hooguit af gegooid worden door iemand met BahnBonus status want die kan die plekken last-minute reserveren.

Ik las deze vraag nadat ik een reclame van de NS ontving. Zo’n goed idee, met de trein comfortabel naar Zürich. 
De ICE is niet bedoeld voor reizen van Amsterdam naar Arnhem. 
er zijn meer dan genoeg andere treinen. 
Overigen de ICE stopt binnenkort helemaal niet meer in Arnhem. En direct en comfortabel naar Zürich, vergeet het maar. Je mag blij zijn als de trein in Frankfurt komt. 

Reageer