beantwoord

NS brengt na ruim een jaar kosten van terugreis in rekening



Toon eerste bericht

120 reacties

Reputatie 2

Ok, ter afsluiting toch nog iets positiefs: 

Hier zijn ze toch erg snel mee:

 

Echt binnen minuten! 

Als ik toch kritiek zou moeten geven: dan zou ik zeggen, doe dit automatisch. Mijn reis is bekend, mijn gegevens zijn bekend, de storing is bekend...

Reputatie 6

Nou dat is inderdaad snel. Fijn dat dit netjes is afgehandeld.

Reputatie 7

Ondanks de geweldige hulp en vele goede tips zou ik toch willen vragen aan de moderator om de bijdrage van BrunoEst als beste antwoord te selecteren!

 

Leuk om te lezen !

Zoals aangegeven heeft de beste treinreiziger (voorlopig) weinig of niets te kiezen, zelfs het beste antwoord niet 😪😉

Maar inderdaad, eerlijk is eerlijk, er gaan zeker ook dingen gewoon goed. 🙂

Reputatie 2

De claim. Vandaag ingediend.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Dit topic is nu ruim 2 maanden oud. Nog altijd worden er facturen van vorig jaar gestuurd. Mijn conclusie is dan wel dat het bij NS Flex een complete puinhoop is. Na ruim 2 maanden is het dus nog niet opgelost. Hoe kan dat?? NS is toch niet de plaatselijke kruidenier. Hoe lang gaat dit nog duren een jaar? 2 jaar?   

 

Zo net dus op X:

 

Reputatie 6

Waarom zou je een geleverde dienst door een bedrijf niet betalen ? 

De stelling dat het een "puinhoop" is is natuurlijk onzin, ieder bedrijf wil natuurlijk gewoon betaald worden en zend daarvoor een factuur.

Netter was natuurlijk dat de klant even had aangegeven bij NS dat er nog een te betalen rekening open stond dan stilletjes te hopen dat ze het vergeten. Niet dus......

Reputatie 7
Badge +1

Waarom zou je een geleverde dienst door een bedrijf niet betalen ? 

Zoals je al vaker is verteld in deze discussie: NS heeft volgens zijn eigen voorwaarden 3 maanden om te factureren. Daarna is het te laat. De voorwaarden gelden niet alleen voor de klant, maar ook voor NS.

Reputatie 7
Badge +1

Uit de productvoorwaarden NS Flex:

12.3 U ontvangt maandelijks een digitale factuur in uw MijnNS account.

12.4 De in artikel 12.1 van deze productvoorwaarden genoemde kosten worden in principe maandelijks in rekening gebracht, maar de maandfactuur is (nog) niet definitief. Het kan voorkomen dat u tot drie kalendermaanden na de reisdatum nog reiskosten en/of Correctietarieven en/of kosten voor het gebruik van OV Fiets, Fietsstallen op rekening en kosten voor het gebruik van de Toeslagproducten en Klassewissel(s)) in rekening gebracht krijgt.n rekening gebracht krijgt.

Nog even speciaal voor Ret.tep

@Henkpeetersen 

Die drie maanden waarover gerept wordt gaan expliciet over bepaalde specifieke extra kosten, niet over de kosten van de treinreis zelf. Ik vrees dat NS voor die laatste kosten dus in principe kan terugvallen op de wettelijke termijn van 2 jaar voor particulieren..

De meeste mensen zullen gewoon alsnog betalen wat NS met de weigeraars doet weet ik niet.

Reputatie 7
Badge +1

@Henkpeetersen

Die drie maanden waarover gerept wordt gaan expliciet over bepaalde specifieke extra kosten, niet over de kosten van de treinreis zelf. Ik vrees dat NS voor die laatste kosten dus in principe kan terugvallen op de wettelijke termijn van 2 jaar voor particulieren..

De meeste mensen zullen gewoon alsnog betalen wat NS met de weigeraars doet weet ik niet.

Ik lees toch echt dit:

 

Het kan voorkomen dat u tot drie kalendermaanden na de reisdatum nog reiskosten in rekening gebracht krijgt.

 

Dat zijn dus echt reiskosten en geen specifieke extra kosten

Badge +3

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er met de reishistorie gerommeld is, want de diverse screenshots (van verschillende personen, zowel hier als op X) zien er vreemd uit.

Met één keer de correcte reis (waarvan de kosten later verschenen zijn, daar zal eerst € 0,00 gestaan hebben net als op je toenmalige factuur) plus een incomplete reis (uitcheck gemist) waarvoor je een correctie van € 20,00 zou verwachten, maar die op nul gezet is.

Ten eerste kan je helemaal niet ‘dubbel’ inchecken in Assen (want geen poortjes dus dat zou een uitcheck worden, of je een melding opleveren dat je al ingecheckt bent), en ten tweede toont Mijn OV-chip die tweede transactie helemaal niet. Die heeft dus serieus nooit plaatsgevonden. Prutswerk van de bovenste plank.

Reputatie 7
Badge

Waarom zou je een geleverde dienst door een bedrijf niet betalen ? 

Zoals eerder in dit topic aangegeven, bijvoorbeeld omdat je het geld inmiddels niet meer terug kunt krijgen van een partij in opdracht waarvan je reisde, zoals een werkgever. Of omdat je als consument geen hele administratie bij hoeft te houden wn dus niet hoefde te kunnen weten dat je dit nog moest betalen en het geld daarom intussen aan iets anders uitgegeven hebt. Of... dat gaat NS eigenlijk geen moer aan. Ze moeten gewoon van mijn geld afblijven als ze daar geen recht (meer) op hebben.

Reputatie 7
Badge

De stelling dat het een "puinhoop" is is natuurlijk onzin, ieder bedrijf wil natuurlijk gewoon betaald worden en zend daarvoor een factuur.

Netter was natuurlijk dat de klant even had aangegeven bij NS dat er nog een te betalen rekening open stond dan stilletjes te hopen dat ze het vergeten. Niet dus......

Als je bij schending van je eigen voorwaarden niet verder komt dan dat iets anders "netter" was geweest, is het m.i. inderdaad een puinhoop.

Reputatie 7
Badge

Ondanks de geweldige hulp en vele goede tips zou ik toch willen vragen aan de moderator om de bijdrage van BrunoEst als beste antwoord te selecteren!

@Erryt NS mogelijk heb je dit verzoek van TS gemist. Zou je jouw vrij nietszeggende reactie (dat is verder geen persoonlijk verwijt, het is vast beleid van NS dat je hier richting klanten de kop in het zand moet steken) nog even willen deselecteren als 'beste antwoord'?

Reputatie 6

....mmm bijvoorbeeld omdat je het geld inmiddels niet meer terug kunt krijgen van een partij in opdracht waarvan je reisde, zoals een werkgever......   

......en dus niet hoefde te kunnen weten dat je dit nog moest betalen en het geld daarom intussen aan iets anders uitgegeven hebt.....

Ik zou jou niet snel als advocaat inhuren @Olav93.

Nee rechter, kan NS niet betalen want ik kan het zelf niet meer declareren bij mijn werkgever, waar ik ontslagen ben.

Nee rechter, kan NS niet betalen want ik heb er al bier voor gekocht.

Nee, dit gaat het natuurlijk nooit worden.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien dat dit beter werkt:

“Nee rechter, volgens de voorwaarden van NS mogen ze tot drie maanden na de reisdatum factureren. Inmiddels is het meer dan een jaar geleden.”

Reputatie 7
Badge +1

....mmm bijvoorbeeld omdat je het geld inmiddels niet meer terug kunt krijgen van een partij in opdracht waarvan je reisde, zoals een werkgever......   

......en dus niet hoefde te kunnen weten dat je dit nog moest betalen en het geld daarom intussen aan iets anders uitgegeven hebt.....

Ik zou jou niet snel als advocaat inhuren @Olav93.

Nee rechter, kan NS niet betalen want ik kan het zelf niet meer declareren bij mijn werkgever, waar ik ontslagen ben.

Nee rechter, kan NS niet betalen want ik heb er al bier voor gekocht.

Nee, dit gaat het natuurlijk nooit worden.

De rechter kijkt gewoon naar de voorwaarden, de wet en eventuele andere informatie die NS publiceert. Met de voorwaarden wordt het al snel duidelijk dat NS veel te laat is. Heb je die nu al eens gelezen?

De dingen die @Olav93 noemt staan natuurlijk nergens vermeld maar zijn wel redelijke argumenten waarom je niet een jaar zou moeten wachten met een factuur.

Reputatie 7
Badge

Precies, een rechter zou nooit vragen waarom ik wil dat NS zich aan hun voorwaarden houden, hooguit wat mijn belang is, en dat kan wel degelijk zijn dat ik het geld bijvoorbeeld nog terug moet kunnen krijgen.

Een betere reden om mij niet als advocaat in te huren lijkt me overigens dat ik geen advocaat ben, sterker nog, ik heb niet eens rechten gestudeerd. Ik ben slechts een consument met enige ervaring met de grillen van NS die zich daar soms druk over maakt en probeert serieus in in te lezen o.b.v. openbare bronnen.

Reputatie 7
Badge +1

Er gaan natuurlijk ook praktische dingen fout. Krijg zonet een tweet waarin iemand dus nu na 6 maanden een factuur krijgt en die dag per ongeluk met de verkeerde pas heeft ingecheckt. Die verkeerde incheck kunnen ze nu niet meer corrigeren maar de factuur moet natuurlijk wel gewoon betaald worden. Ook al een klacht van iemand die inmiddels van werkgever is veranderd en NS doet maar alsof haar neus bloedt. 

Waarom houdt het bedrijf zich wel aan de voorwaarden als de klant vraagt om een refund bij een verkeerd E-ticket en waarom houdt het bedrijf zich in deze niet aan haar eigen voorwaarden. Geef daar nu eens antwoord op. 

Er gaan natuurlijk ook praktische dingen fout. Krijg zonet een tweet waarin iemand dus nu na 6 maanden een factuur krijgt en die dag per ongeluk met de verkeerde pas heeft ingecheckt. Die verkeerde incheck kunnen ze nu niet meer corrigeren maar de factuur moet natuurlijk wel gewoon betaald worden. Ook al een klacht van iemand die inmiddels van werkgever is veranderd en NS doet maar alsof haar neus bloedt. 

Waarom houdt het bedrijf zich wel aan de voorwaarden als de klant vraagt om een refund bij een verkeerd E-ticket en waarom houdt het bedrijf zich in deze niet aan haar eigen voorwaarden. Geef daar nu eens antwoord op. 

Mijn klacht is zojuist doorgezet naar de NS. Dan zullen ze voor het eerst inhoudelijk moeten reageren. De driemaandstermijn bij vergoedingen vanwege onjuist inchecken zal ik eventueel noemen, net als het feit dat de klantenservice niet beschikbaar is per e-mail in strijd met een EU-verordening.

Reageer