beantwoord

NS Dal voordeel icm Weekend vrij mogelijk?

  • 29 January 2023
  • 6 reacties
  • 1476 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisleider**
  • 153 reacties

Ik heb per 1 feb 2023 Flex Dal Voordeel. In Maart zal ik in een bepaald weekend flink wat reizen met de trein. Kan ik in die periode voor 1 maand Weekend Vrij toevoegen op dezelfde chipkaart, zonder dal voordeel te verliezen?

En als dat kan, kan ik dan weekend vrij weer opzeggen voordat de maand om is, om te voorkomen dat ik twee maanden weekend vrij moet betalen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 January 2023, 17:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi WimJ,

U kunt niet Dal Voordeel combineren met Weekend Vrij. Maar bij Weekend Vrij kunt u wel de optie aanvinken om ook 40% korting in de daluren te krijgen. U kunt dus in maart uw abonnement omzetten naar Weekend Vrij met deze optie. Daar zit u dan wel minimaal een maand aan vast. Na een maand kunt u weer terug naar Dal Voordeel. Als er alweer een nieuwe maand Weekend Vrij is gefactureerd, krijgt u de kosten daarvan gewoon weer terug.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat is geen probleem, als je per 1 februari Dal Voordeel hebt kan je dat per 1 maart (of elke gewenste datum in maart) gewoon per direct wijzigen naar Weekend Vrij plus dalkorting.

Het Weekend Vrij abonnement loopt wel minimaal een maand, dus als je dat op bijv. 4 maart neemt kan je dat op 4 april weer wissselen naar Dal Voordeel of iets anders, zonder twee maanden Weekend Vrij te hoeven betalen/voorschieten.

Edit: zie de reactie van @mrfreeze hierboven.

Reputatie 3

Dank weer voor de snelle en duidelijke reacties.

Ik heb per 1 feb 2023 Flex Dal Voordeel. In Maart zal ik in een bepaald weekend flink wat reizen met de trein. Kan ik in die periode voor 1 maand Weekend Vrij toevoegen op dezelfde chipkaart, zonder dal voordeel te verliezen?

En als dat kan, kan ik dan weekend vrij weer opzeggen voordat de maand om is, om te voorkomen dat ik twee maanden weekend vrij moet betalen?

 

Ha,

 

Moet je dan als je terug switcht na een maand weer opnieuw betalen voor een dal voordeel abonnement? Ik heb nu een dal voordeel abonnement die nog 8 maanden doorloopt en zou ook voor 1 maand over willen naar weekend vrij. Wat als ik terug ga naar dal voordeel? Heb ik die 8 maanden dan nog tegoed?

Reputatie 7
Badge +4

Als u overstapt op WeekendVrij gaat u over naar Flex en stopt uw abonnement op saldo dat nog 8 maanden door zou lopen. Bij het aangaan van weekendvrij krijgt u dan de maanden in geld terug. Als het voor negen maanden is is het 9/12 x de abonnementsprijs, zeg €67,20 dus ongeveer 50 euro. Dit wordt snel uitbetaald, na een paar dagen. Uw Dalvoordeelabonnement op saldo is echter wel vervallen en u kunt dan na WeekendVrij Flex Dalvoordeel nemen voor €5,70 per maand. Daar zit u een maand aan vast.

Ik raad u aan Weekendvrij Flex te nemen met als aanvulling het met korting reizen in de daluren, wat dan gewoon ook kan.

Reageer