beantwoord

NS dal vrij eersre klas

  • 6 January 2024
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Hi,

Na een NS Dal vrij abonnement te hebben besteld met eerste klas erbij, kreeg ik een e-mail met de volgende info: 

Is het mogelijk om rijzen in het weekend, en eerste klas in het weekend uit te schakelen? En dus enkel voor onbeperkt rijzen buiten de spits en eerste klas buiten de spits te betalen? 

Dankjulliewel alvast :)

 

Onbeperkt reizen in het weekend, € 34,95 per maand
Onbeperkt reizen buiten de spits, € 85,00 per maand
Vol tarief in de spits, € 0,00 per maand
1e klas reizen in het weekend, € 9,00 per maand
1e klas reizen buiten de spits, € 31,00 per maand

Totaalprijs: 

€ 159,95 per maand

icon

Beste antwoord door Thom 6 January 2024, 23:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Nee, voor zover ik weet kan dat niet. Er bestaat wel weekend-vrij, maar geen werkdagen-vrij en voor eerste klas geldt "de hele week of de hele week niet", ook al doet die rekening anders vermoeden. Die aparte bedragen verbazen en verwarren mij ook elke keer. Ik zou graag van NS-personeel horen hoe en waarom die getallen en berekeningen zo geprogrammerd zijn en op rekeningen terechtkomen.

Reputatie 7
Badge +4

Dalvrij is een totaalpakket. Het principe is dat u zonder verdere kosten kunt reizen, zolang u maar in de daluren incheckt. U betaalt ten allen tijde de volle prijs voor uw Dalvrijabonnement.

U kunt geen onderdelen uitschakelen of veranderen. Wel is het mogelijk om tweede klas te reizen bij inchecken in de spitsuren, ondanks dat u een eerste klas abonnement heeft. Dit om kosten te besparen, het normale tarief voor de eerste klas is immers zeer hoog. Maar dat is dan ook alles.

Standaard is dit al ingesteld, u kunt het veranderen in de app.

 

Wat u wilt, kan echter niet, al wordt de suggestie inderdaad een beetje gewekt. Het is waarschijnlijk bedoeld als een verantwoording van de prijs. Ik zou het verstandig vinden als NS dit weg liet.

Badge +3

Alle eerdere topics daarover staan helaas in het archief 😥

Maar er bestaat dus geen Dal Vrij zonder Weekend Vrij erbij,

En ook geen Altijd Vrij zonder Dal Vrij (Joh, doe mij alleen maar spits vrij, want die daluren en weekend hoef ik helelmaal niet!) 😅

Reageer