beantwoord

NS Fles Dal Voordeel, Samenreiskorting alleen in de app medereiziger aanzetten?

  • 25 September 2023
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Mijn vrouw heeft een NS Flex Dal Voordeel abonnement.

Klopt het dat als ik met haar meereis (in de daluren) ik alleen de “Samenreiskorting” in mijn eigen NS app moet aanzetten en verder niks?

Dus niet ook nog de procedure bij de kaart automaat?

icon

Beste antwoord door Tochjo 25 September 2023, 14:00

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als u ook NS Flex hebt, dan zet u inderdaad simpelweg Samenreiskorting aan in Mijn NS of de app en checkt u gewoon in en uit met de OV-chipkaart waar NS Flex op staat. Als u in de daluren incheckt, zal de ritprijs met korting gefactureerd worden.

Als u geen NS Flex hebt, maar wel een OV-chipkaart, dan kunt u Samenreiskorting niet in Mijn NS of de app activeren. Dat moet u dat bij een kaartautomaat doen. Of u koopt een e-ticket met Samenreiskorting. Let wel op de verschillen: bij het laden bij de kaartautomaat bepaalt het tijdstip van inchecken of u met korting reist, en bij Samenreiskorting als e-ticket mag u tijdens de spitsuren niet reizen.

Op www.ns.nl/samenreiskorting staat alles uitgebreid beschreven.

Reputatie 7
Badge +3

Dat klopt, als u ook NS Flex heeft. Bij een kaart met NS Flex kun je de Samenreiskorting alleen in je MijnNS account aanzetten. Bij een kaart op saldo kan het juist alleen bij een automaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi MarcVeen1965,

Dat ligt eraan of je met jouw OV-chipkaart op saldo of op rekening reist.

Als je op saldo reist, moet je Samenreiskorting activeren bij een kaartautomaat. Je hoeft dan niks in de app te doen.

Als je op rekening reist (bv. met Flex Basis), dan moet je de Samenreiskorting in Mijn NS of in de app aanzetten. Je hoeft dan niks bij een kaartautomaat te doen.

Dank voor de snelle reacties.👍

Ik was vergeten te vermelden dat ik zelf een NS Flex Basis heb.

Dus ik hoef het alleen in mijn eigen app aan te zetten.😊

Reageer