beantwoord

NS Flex

  • 27 April 2023
  • 19 reacties
  • 264 Bekeken

Ik heb net een NS Flex abonnement gehaald Zodat ik deze week weg kon gaan op reis maar ik ga over 2 dagen dus ik vraag mij af of ik wel kan reizen met mijn voordelen en kortingen van de abonnement ik moet deze zaterdag weg maar op mijn bevestiging email staat dat het NS Flex pas op 4 mei in gaat kan ik nu gewoon gaan die zaterdag of niet

icon

Beste antwoord door MoDe 27 April 2023, 10:59

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het abonnement gaat 4 mei in. Je kunt wel eerder reizen, maar zonder de voordelen van het abonnement.

Maar ik moet echt die zaterdag gaan en heb de tickets al gekocht met de samenreis korting is der echt geen andere manier om toch te gaan

Reputatie 7
Badge +3

Nee, als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt niet. Als je die al wel hebt, kun je het abonnement daar op bestellen, dan is het direct actief.

Reputatie 7
Badge +3

Maar ik moet echt die zaterdag gaan en heb de tickets al gekocht met de samenreis korting is der echt geen andere manier om toch te gaan

Als je de samenreistickets nog niet gedownload hebt kun je het geld daarvoor terugvragen. Deze zijn niet geldig als er niemand met abonnement reist. Ingangsdatum van abonnement staat vast en kan niet vervroegd worden.

Heb jij of een van de anderen die meereist een persoonlijke OV-chipkaart dan kun je daar per direct een abonnement opzetten.

De tickets waren automatisch gedownload ik had daar geen keuze in. Hoe moet ik mijn geld terug krijgen die tickets waren vandaag gekocht niks mee gebeurd of gebruikt

Reputatie 7
Badge +3

Als je abonnement op 4 mei ingaat heb je het neem ik aan samen besteld met een nieuwe OV-chipkaart. De termijn die NS neemt om die kaart te laten maken en versturen is 1 week. Hierdoor kan een abonnement op een nieuwe kaart niet eerder ingaan dan 1 week na besteldatum. Eerder dan deze datum kun je geen gebruik maken van je abonnement, ook niet als je kaart 1 of 2 dagen eerder in huis is. Ingangsdatum is ingangsdatum en dat is niet aan te passen. Had je soms verwacht dat bij een bestelling vandaag de kaart morgen al in je brievenbus zou liggen? Als je er zaterdag mee had willen reizen, had je dat eerder moeten bedenken en afgelopen zaterdag het abonnemment moeten bestellen. 

Reputatie 7
Badge +3

De tickets waren automatisch gedownload ik had daar geen keuze in. Hoe moet ik mijn geld terug krijgen die tickets waren vandaag gekocht niks mee gebeurd of gebruikt

Tickets worden niet automatisch gedownload als je ze online gekocht hebt. Je moet ze zelf downloaden via link op website, app of email. Je krijgt geen geld terug voor gedownloade tickets, want deze kunnen niet meer ongeldig gemaakt worden. Er kan niet gecontroleerd worden of ze alsnog gebruikt worden. 

Een tip voor de volgende keer: koop online kaartjes niet dagen van te voren. En download ze pas op de dag van vertrek.

NS hoeft volgens de voorwaarden geen geld terug te geven voor gekochte e-tickets. Ze doen dat wel voor kaartjes die niet gedownload zijn. Je kunt telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice en kijken of ze je toch nog tegemoet kunnen komen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk dom om al Samenreistickets te kopen voor komende zaterdag als je weet dat de ingangsdatum van je abonnement later is. Bij aanschaffen van een nieuw abonnement zie je onderin al de ingangsdatum, die zie je dus niet pas in je bevestigingsmail. Er moet een kaart aangemaakt en verstuurd worden, daar staat gewoon een bepaalde tijd voor. 

Ik heb naar de klantenservice gebeld en ze zijden dat ik mijn geld binnen 30 dagen terug zijn krijgen voor de e tickets dus dat is geregeld 

De tickets waren automatisch gedownload ik had daar geen keuze in. Hoe moet ik mijn geld terug krijgen die tickets waren vandaag gekocht niks mee gebeurd of gebruikt

Tickets worden niet automatisch gedownload als je ze online gekocht hebt. Je moet ze zelf downloaden via link op website, app of email. Je krijgt geen geld terug voor gedownloade tickets, want deze kunnen niet meer ongeldig gemaakt worden. Er kan niet gecontroleerd worden of ze alsnog gebruikt worden. 

Een tip voor de volgende keer: koop online kaartjes niet dagen van te voren. En download ze pas op de dag van vertrek.

NS hoeft volgens de voorwaarden geen geld terug te geven voor gekochte e-tickets. Ze doen dat wel voor kaartjes die niet gedownload zijn. Je kunt telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice en kijken of ze je toch nog tegemoet kunnen komen.

Ik wil vragen jij zegt dat ze niet kunnen checken als ze zijn gebruikt of niet dus als ik ze wel gebruik die dag dan wat gebeurd er dan krijg ik een boete of iets er zijn geen problemen meer al mijn problemen zijn opgelost ben gewoon nieuwsgierig naar de regels 

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil vragen jij zegt dat ze niet kunnen checken als ze zijn gebruikt of niet dus als ik ze wel gebruik die dag dan wat gebeurd er dan krijg ik een boete of iets er zijn geen problemen meer al mijn problemen zijn opgelost ben gewoon nieuwsgierig naar de regels 

Wil jij hiermee zeggen dat je ondanks dat je je geld terug krijgt deze Samenreistickets toch wil gebruiken? Als is het niet te checken of tickets gebruikt zijn, dit is gewoon fraude als jij je geld hiervoor terug krijgt, en ook de reden waarom er normaal gesproken geen geld terug wordt gegeven bij e-tickets. Daarnaast heb jij zaterdag nog geen abonnement, want die gaat pas 4 mei in, en Samenreistickets zijn alleen geldig als die reizigers met iemand met een geldig abonnement samen reizen, en dat is niet het geval want zaterdag heb jij nog geen geldig abonnement. 

Je zou misschien zaterdag wel met een groepsticket kunnen reizen, daar is geen abonnement voor nodig.

Ik wil vragen jij zegt dat ze niet kunnen checken als ze zijn gebruikt of niet dus als ik ze wel gebruik die dag dan wat gebeurd er dan krijg ik een boete of iets er zijn geen problemen meer al mijn problemen zijn opgelost ben gewoon nieuwsgierig naar de regels 

Wil jij hiermee zeggen dat je ondanks dat je je geld terug krijgt deze Samenreistickets toch wil gebruiken? Als is het niet te checken of tickets gebruikt zijn, dit is gewoon fraude als jij je geld hiervoor terug krijgt, en ook de reden waarom er normaal gesproken geen geld terug wordt gegeven bij e-tickets. Daarnaast heb jij zaterdag nog geen abonnement, want die gaat pas 4 mei in, en Samenreistickets zijn alleen geldig als die reizigers met iemand met een geldig abonnement samen reizen, en dat is niet het geval want zaterdag heb jij nog geen geldig abonnement. 

Je zou misschien zaterdag wel met een groepsticket kunnen reizen, daar is geen abonnement voor nodig.

Nee ik ga die ticket niet meer gebruiken het was oprecht gewoon een vraag en met die groep tickets kan ik die nu kopen voor 3 personen om op de zaterdag weg te gaan en dan kom ik er goedkoper op dan de normale tarief op de ns app want daar is het drie keer zo duurder

Badge +3

Groepstickets kan je kopen via https://ns.nl/groepsticket Voor 3 personen betaal je €34.

Reputatie 7
Badge +3

Wat fijn dat jij toch jouwgeld terug krijgt, want normaal doen ze dat niet bij gedownloade tickets. Het is niet te controleren als jij ze toch gebruikt, maar bij controle krijg je een boete omdat er geen abonnementhouder bij is. Zijn tickets nog niet gedownload dan kunnen ze wel ongeldig gemaakt worden. Je kunt die tickets dan niet meer downloaden of in de app zetten.

Een boete voor het niet hebben van een geldig vervoersbewijs is €50 per persoon. Met een groeppsticket kun je goedkoper uit zijn dan met een ticket tegen vol tarief, afhankelijk van jouw reis. Groepsticket is enkele reis. Reizen er kinderen van 4 t/m 12 jaar mee dan kun je voor hen een railrunner kopen van €2,50 voor kinderen van 12 t/m 18 jaar kun je een jongerendagkaart (daluren, alleen NS) kopen voor €7,95

Wat fijn dat jij toch jouwgeld terug krijgt, want normaal doen ze dat niet bij gedownloade tickets. Het is niet te controleren als jij ze toch gebruikt, maar bij controle krijg je een boete omdat er geen abonnementhouder bij is. Zijn tickets nog niet gedownload dan kunnen ze wel ongeldig gemaakt worden. Je kunt die tickets dan niet meer downloaden of in de app zetten.

Een boete voor het niet hebben van een geldig vervoersbewijs is €50 per persoon. Met een groeppsticket kun je goedkoper uit zijn dan met een ticket tegen vol tarief, afhankelijk van jouw reis. Groepsticket is enkele reis. Reizen er kinderen van 4 t/m 12 jaar mee dan kun je voor hen een railrunner kopen van €2,50 voor kinderen van 12 t/m 18 jaar kun je een jongerendagkaart (daluren, alleen NS) kopen voor €7,95

Ja dankjewel wel voor al jullie informatie het was allemaal zeer handig 

Badge +3

Zie de informatie in je andere topic:

 

okay ik heb wel een vraag, ik heb mijn abonnement Flex altijd vrij week geleden besteld en die is sinds gisteren officieel is ingegaan, maar nog steeds geen OV kaart in de brievenbus, en morgen moet ik naar de ander kant van Nederland rijzen. Wat nu ? 

ik hoor graag van jullie, alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +3

okay ik heb wel een vraag, ik heb mijn abonnement Flex altijd vrij week geleden besteld en die is sinds gisteren officieel is ingegaan, maar nog steeds geen OV kaart in de brievenbus, en morgen moet ik naar de ander kant van Nederland rijzen. Wat nu ? 

ik hoor graag van jullie, alvast bedankt. 

Neem in dat geval contact op met de klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) zodat je couponcodes kunt krijgen om wel met de voordelen van je abonnement te reizen. 

Ik heb naar de klantenservice gebeld en ze zijden dat ik mijn geld binnen 30 dagen terug zijn krijgen voor de e tickets dus dat is geregeld 

Tamelijk belachelijk.

Reageer