beantwoord

ns flex

  • 9 June 2023
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Ik heb een ns voordeel abonnement. Geldt op rekening reizen alleen voor de trein? 

icon

Beste antwoord door Robert B 9 June 2023, 19:29

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Nee, ook in bus, tram en metro reist u op rekening. Maar daar wel altijd tegen vol tarief; de korting van uw abonnement geldt voor reizen per trein.

Bijzonder,want ik kon met de bus niet uitchecken omdat ik geen saldo had. Alleen met de trein op rekening gereden. Bus niet. 

Badge +3

Bijzonder,want ik kon met de bus niet uitchecken omdat ik geen saldo had. Alleen met de trein op rekening gereden. Bus niet. 

Het kan zijn dat het Bus Tram Metro deel van NS Flex (Reizen op Rekening) niet actief is. Heb je toevallig een kortingsabonnement voor stad/streekvervoer?

Je kunt bij een automaat (station of supermarkt) of via een Mijn OV-chip account nakijken welke producten er op je kaart staan.

Voor de rest kan het zijn dat het saldo op je kaart negatief is. Oók met NS Flex wordt soms eerst het saldo gecontroleerd (terwijl het niet aangesproken wordt).

Vul dat dan aan naar 0 of hoger (dit kan niet meer bij een NS automaat) en je kunt weer met de bus op rekening. Als er een servicebalie op je station is kan het daar (op 0 zetten).

Ik heb geen kortingskaart abonnement. Heb mijn OV gecontroleerd staat alleen reizen op rekening trein. 

Badge +3

Als u ook in bus, tram en metro op rekening wilt kunnen reizen, dan kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hen dit in te laten schakelen. Daarna moet u dit product dan nog op uw OV-chipkaart laden bij een automaat.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Badge +3

Als u ook in bus, tram en metro op rekening wilt kunnen reizen, dan kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hen dit in te laten schakelen. Daarna moet u dit product dan nog op uw OV-chipkaart laden bij een automaat.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Wegens onderhoud kan je pas per 13 juni weer terecht voor wijzigingen, maar voor reizen met bus/tram/metro kan je vooruit met een bankpas want met NS Flex krijg je toch geen korting op BTM.

Reageer