beantwoord

ns flex

  • 22 November 2023
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Ik heb vandaag NS Flex aangeschaft en voor morgen op mijn naam een e-ticket besteld met 1 medereiziger. Het e- ticket heb ik al ontvangen 

vraag: hoe ga ik morgen door het toegangspoortje op het station?

vriendelijke groet 

Jasp

icon

Beste antwoord door Momo 22 November 2023, 15:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Reizen met NSFlex doet u niet met een los ticket maar door in- en uit te checken. Dit kan zodra uw abonnement ingaat en het geactiveerd is.

U heeft dan helemaal geen losse kaartjes nodig. als het e-ticket eenmaal is geopend, moet u het ook gebruiken. U opent de poortjes door een poortje met ‘Scan ticket’ te nemen en u houdt de vierkante code voor het glazen venstertje. Meestal zit er aan de rechterkant een breed poortje waar dat kan. 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je flex op een nieuwe kaart besteld, dan is deze pas over minimaal een week geldig en zullen jij en jouw medereiziger een kaartje tegen vol tarief moeten kopen.

Heb je deze op een bestaande kaart besteld waar nog geen flex op stond, dan kun je deze bij een kaartautomaat activeren voor je door de poortjes gaat.

Het ticket voor de medereiziger moet op naam van de medereiziger staan en niet op naam van degene met het abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Vraag is even hoe u NS Flex besteld heeft. Is dat op een OV-chipkaart die u al heeft? In dat geval moet u bij een automaat NS Flex laden op uw OV-chipkaart en gebruikt u deze kaart om in en uit te checken. Of heeft u NS Flex besteld op een nieuwe kaart? Is dit laatste het geval, dan is de ingangsdatum van uw NS Flex over 7 dagen en binnen die tijd hoort u dan ook de nieuwe kaart in de bus te hebben. U kunt dan pas van het abonnement gebruik maken vanaf de ingangsdatum. 

In beide gevallen checkt u in en uit met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. Voor uzelf gebruikt u geen Samenreisticket, dat is alleen bedoeld voor iemand die met u meereist.

Reageer