beantwoord

NS Flex abbo & chipkaart niet doorgekomen, wel betaald

  • 7 November 2022
  • 11 reacties
  • 525 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

NS Flex afgenomen met aanbieding op 28 oktober. Betaald via iDeal.

In Mijn NS staat het er niet, wel bevestiging per mail gehad op 28 oktober.

Geen OV chipkaart ontvangen en er staat niets in Mijn NS. Wel mail ontvangen.

Bestelling lijkt niet goed doorgekomen. Kan iemand hier naar kijken en alsnog mijn OV chipkaart opsturen EN abonnement pas in laten gaan op de dag dat ik er ook daadwerkelijk gebruik van kan maken?

 

Relatienummer: 27114232      |      Ons kenmerk: 5198933670
Bedankt voor uw bestelling van NS Flex Altijd Voordeel. U koos hierbij voor een nieuwe OV-chipkaart. Het referentienummer van uw bestelling is: R01_0217120204.
icon

Beste antwoord door Robert B 8 November 2022, 00:04

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hieruit begrijp ik dat U toen een geheel nieuwe-dus nog aan te maken chipcard hebt besteld? Wel-ergens in de regels staat dan dat het dus echt minstens 5 werkdagen=1 week duurt vooraleer U die thuis mag verwachten. ALS alles meewerkt, incl voldoende postbodes in uw regio-daar komen nogal wat klachten over de laatste tijd. Het is/zou onmogelijk zijn om zo´n kaart met direkte ingang te bestellen.

(IN BE kunnen ze trouwens wel direkt aan een loket een persoonl. MoBiBkaart aanmaken-en die kost daar 5€, ze kunnen zelfs de foto van het verplicht te tonen ID erop laden). Maar hier loopt dat hele proces al sinds die kaarten er kwamen via ov-chipkaart

Badge +3

Een NS Flex abonnement op een nieuwe kaart gaat dan per 4 november in (tenzij je zelf een latere datum gekozen hebt maar dat zal niet het geval zijn).

Hoe dan ook, die kaart zou je al lang moeten hebben!

Wat staat er in Mijn NS (website)? Moet je wel je nieuwe kaartnummer weten en eventueel toevoegen… maar die heb je dus niet eens!

Neem contact op met NS (telefoon, chat het snelst) maar die zullen je wel naar OV-chipkaart verwijzen.

Bij bellen met NS 030 751 5155 is optie 3 ook direct contact met OV-chipkaaart (hoef je niet het 0900 0980 nummer te bellen ook al kost dat nummer niets extra, maar die nummers zijn soms geblokkeerd).

Voor de rest, declareer je losse kaartjes of reizen op andere ov-chipkaart via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html (ook als je op een nieuwe kaart wacht maar je NS abonnement al ingegaan is).

Hi.

Hoe is het afgelopen? Ik had vorig week ook besteld en ook via ideal betaald. Per 2 dec zal mijn abonnement ingaan. Via login op ns.nl zie ik ook geen product staan. Klantenservice is ook niet echt bereikbaar.

Begin goed met ns ervaring zucht...

Dat zou ik ook graag willen weten. 
Ik heb rond dezelfde tijd een wijziging doorgegeven van mijn Flex abonnement. Van Weekend Vrij naar basis.

Maand lang zie ik abonnementskosten 0 euro staan in de NS app, terwijl daar normaal de kosten van het actieve abonnement staan. 
 

Nu heb ik blijkbaar wel een abonnement gehad, en kan ik geen rechten ontleden aan de kosten widget in de NS app! Het is toch niet te geloven. Gebruik de NS app, maar doe vooral niets mee met de informatie die erin staat, want het kan niet kloppen. 

 

 

Badge +3

Nu heb ik blijkbaar wel een abonnement gehad, en kan ik geen rechten ontleden aan de kosten widget in de NS app! Het is toch niet te geloven. Gebruik de NS app, maar doe vooral niets mee met de informatie die erin staat, want het kan niet kloppen.

Dat klopt,

Het Flex kostentellertje is al jaren stuk, maar dat concludeerde je zelf al ‘het kan niet kloppen’ 😂

Geen rechten aan kunnen ontlenen klopt dus ook 🤣

Gelukkig zullen je facturen (meestal) wel kloppen. Geen zorgen dus 😴

Nu heb ik blijkbaar wel een abonnement gehad, en kan ik geen rechten ontleden aan de kosten widget in de NS app! Het is toch niet te geloven. Gebruik de NS app, maar doe vooral niets mee met de informatie die erin staat, want het kan niet kloppen.

Dat klopt,

Het Flex kostentellertje is al jaren stuk, maar dat concludeerde je zelf al ‘het kan niet kloppen’ 😂

Geen rechten aan kunnen ontlenen klopt dus ook 🤣

Gelukkig zullen je facturen (meestal) wel kloppen. Geen zorgen dus 😴

 

Dat de Reiskosten teller niet actueel is of niet klopt daar was ik inderdaad al achter. 
Maar bij abonnement stond altijd netjes de juiste kosten van mijn abonnement vermeld. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat telletje bij abonnementskosten doet het zolang je niet van abonnement wijzigt meestal wel prima. Maar rond een abonnementswijziging raakt dat van slag, geeft dan bv een dubbelbedrag aan, of het bedrag van het oude plus nieuwe abonnement bij elkaar opgeteld. Zo heb ik een een Dal Voordeel van toen €5 per maand ongeveer halverwege een factuurmaand gewijzigd naar Basis, ik kreeg €2,67 terug aan restitutie, gaf het tellertje doodleuk aan dat ik dat bedrag zou moeten betalen bij de eerstvolgende factuur (en nee, er stond echt geen minteken voor). 

Precies.

Eind oktober abonnement gewijzigd. Heel de maand november €0 en sinds gister staan er weer de kosten van weekenvrij, wat ik voor eind oktober ook had. Maandje op basis gezet. Maar volgens de is dat niet zo. Heel bijzonder. 

Reputatie 7
Badge +3

Wacht gewoon de eerstvolgende factuur af, daarna zou het weer goed moeten staan. Tenzij je weer wijzigt naar een ander abonnement, heb je weer hetzelfde gedonder. Je moet gewoon niet kijken naar wat daar staat als abonnementskosten. Wat je hebt als abonnement is te zien bij Mijn Producten. 

Het hele principe van NS flex is dat je juist je abonnement kunt aanpassen naar je reisbehoefte. 
Dus dat nu niet doen omdat het gedonder zou kunnen opleveren is kul. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kan je abonnement ook gewoon aanpassen, als je wijzigt naar een ander abonnement heb je dat abonnement ook. Alleen de weergave van de abonnementkosten bij dat tellertje klopt dan niet, dus gewoon niet naar kijken. Welk abonnement je hebt staat bij “Mijn producten” en de factuur is ook goed, alleen het tellertje met de verwachte abonnementskosten dus niet. 

Reageer