Skip to main content

Beste,

Ik heb een NS flex abonnement en ik had hier 1 jaar korting op vanuit de corona periode met mijn studenten OV. Nu is dat jaar geloof ik verlopen en vraag ik mij af wat voor abonnement ik nu heb. Ik ben gewend om te reizen met het OV en dat ik dan rond de 13e van de volgende maand een overzicht krijg met waarin staat hoeveel ik gereisd heb en hoeveel dat mij heeft gekost. Daarna word er automatisch dat bedrag overgemaakt. Blijf mijn abonnement op deze manier doorlopen of veranderd daar iets aan?

Deze vraag heb ik na aanleiding van een mail vanuit jullie over de prijs wijzig van het NS flex abonnement van 5,60 naar 5,95.

Als het jaar met de ex-studentenkorting voorbij is, dan blijft u hetzelfde abonnement houden voor de reguliere prijs, totdat u het zelf opzegt of wijzigt. Gezien de prijs van het abonnement hebt u nu NS Flex Dal Voordeel. Daarmee blijft u elke maand een factuur ontvangen en worden de gemaakte reiskosten automatisch van uw rekening afgeschreven.

Welkom bij de NS Community!

Die 1 jaar korting zal wel om het aanbod voor afgestudeerden of langstudeerders gaan https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd

In feite heb je dan een jaar lang gratis Dal Voordeel en is die mail over de prijsverhoging niet van toepassing zolang dat eerste jaar nog loopt, maar als het om een abonnement uit de coronaperiode gaat is dat jaar natuurlijk al lang voorbij en betaal je € 5,60 per maand.

Aan NS Flex Dal Voordeel heb je als student met een SRP meestal niets (behalve eventueel Weekend Vrij naast een week-SRP, met nog wat haken en ogen), en kan je voor reizen zonder saldo te hoeven laden beter kiezen voor automatisch saldo laden.

Reageer