Skip to main content
Antwoord

NS Flex abo op saldo zetten voor BMT

• May 22, 2025
  • 9 reacties
  • 154 Bekeken

Sinds kort heb ik een NS Flex abo. Om met de bus te reizen moet er saldo op worden gezet. Uit topics van 4-5 jaar geleden, las ik dat daarvoor een niet echt handige actie nodig is. Eerst naar een NS loket om het zgn. BMT deel te verwijderen en dan naar een winkel met de gele automaat om er saldo op te zetten. Klopt dat anno 2025 nog steeds? Op de NS website lees ik geen uitleg daarover. Vervolgvraag is of het saldo laden ook automatisch kan zoals dat met een Voordeeluren kaart wel kan.
Vast dank voor een reactie!

Beste antwoord door Robert B

Dank voor het antwoord 👍. Ik wist dus niet dat je met flex ook op rekening kunt reizen met bus/tram/metro. Dat maakt het absoluut makkelijker, een bus abo heb ik niet. Ik neem aan dat de leeftijdskorting (65+) dan ook berekend wordt. Grt

Ja, in bus/tram/metro krijg je 34% leeftijdskorting. Zie 

9 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 22, 2025

Waarom wil je op saldo reizen met de bus? Met flex kun je ook op rekening reizen met bus/tram/metro.

Mocht je BTM op saldo willen reizen vanwege een bus abonnement, dan kun je via de klantenservice (telefonisch, pb Facebook, chat en tot 1 juni a.s. DM X) BTM uit laten zetten. Saldo laden kan via alle ov-automaten behalve via NS automaten.

• Reisleider**
  • May 22, 2025

.

• Auteur
  • Intercity
  • May 24, 2025

Dank voor het antwoord 👍. Ik wist dus niet dat je met flex ook op rekening kunt reizen met bus/tram/metro. Dat maakt het absoluut makkelijker, een bus abo heb ik niet. Ik neem aan dat de leeftijdskorting (65+) dan ook berekend wordt. Grt

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Ja, in bus/tram/metro krijg je 34% leeftijdskorting. Zie 

• Auteur
  • Intercity
  • May 24, 2025

Heel goed! Vraag over dit Forum, waar ik voor het eerst ben. ‘Beste antwoord’ is aanklikbaar. Dat heb ik daarnet gedaan en toen verscheen de groene balk erboven. Het antwoord kan je weer ongedaan maken. Is dit gebruikelijk om te doen?

• Reisleider**
  • May 24, 2025

Hoi ​@Estut

Wat het kiezen van beste antwoord betreft, ja u als starter van de vraag kan een antwoord kiezen. Ook een moderator of een super user kan dat doen. 

Ik zag dat u mijn lege antwoord had gekozen.. Maar er is een veel beter antwoord te kiezen. U kunt het gekozen antwoord ongedaan maken en een ander antwoord kiezen.

Mooi dat uw vraag goed is beantwoord. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 24, 2025

Degene die de vraag stelt mag het antwoord selecteren wat hem/haar het best geholpen heeft. Meestal doet een moderator het. Als superuser zou ik het ook kunnen, maar nooit gedaan. Ik heb wel het door jou geselecteerde antwoord, een reactie waar niets stond, ongedaan gemaakt.

Nb ​@Reis met OV was net iets sneller.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 24, 2025

Degene die de vraag stelt mag het antwoord selecteren wat hem/haar het best geholpen heeft. Meestal doet een moderator het. Als superuser zou ik het ook kunnen, maar nooit gedaan. Ik heb wel het door jou geselecteerde antwoord, een reactie waar niets stond, ongedaan gemaakt.

Vreemd dat er een lege reactie stond als beste antwoord, maar markeer gerust (als topic starter) het beste -of een beter- antwoord.

Moderators, super users en jijzelf kunnen altijd het beste antwoord kiezen of veranderen. Voor nu markeer ik dat van mijzelf (doe ik eigenlijk nooit, maar lijkt me geldig want met NS Flex krijg je gewoon de leeftijdskorting).

• May 25, 2025

Waarom wil je op saldo reizen met de bus? Met flex kun je ook op rekening reizen met bus/tram/metro.

Mocht je BTM op saldo willen reizen vanwege een bus abonnement, dan kun je via de klantenservice (telefonisch, pb Facebook, chat en tot 1 juni a.s. DM X) BTM uit laten zetten. Saldo laden kan via alle ov-automaten behalve via NS automaten.

Let op dat kortingsproducten, bijvoorbeeld een dalurenkorting 40% die je bij vervoerders vaak voor 10 a 20 euro per jaar dan niet werken. Je moet dat het BTM deel laten uitzetten zodat je weer op saldo kunt reizen.

NS: zou dat BTM beter zichtbaar op jullie site gezet kunnen worden? Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je deze ook online kunt aan en uitzetten?