beantwoord

NS Flex Abonnement aanpassen niet mogelijk

  • 30 July 2022
  • 6 reacties
  • 404 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb meerdere OV-chipkaarts in Mijn NS. Op de tweede kaart heb ik een Dal Voordeel abonnement. Ik wilde dat abonnement tijdelijk omzetten in Altijd Voordeel, maar dat kan dus niet. Als ik het product wil aanpassen door naar Mijn Producten te gaan en bij de tweede OV-chipkaart (waar het huidige abonnement op staat), “Ander abonnement kiezen”, gaat de browser altijd naar https://www.ns.nl/mijnns# en wordt er vervolgens het product veranderd dat op de eerste ov-chipkaart staat.

 

Het is dus onmogelijk om het product te veranderen dat op de tweede ov-chipkaart zit.

Hoe kan ik het doen?

Tevens, het product verwijderen werkt ook niet: als ik “abonnement opzeggen” kies, wordt er uiteindelijk een foutbericht getoond:

Http failure response for https://gateway.apiportal.ns.nl/omni-order-api/contract/terminate/validate: 400 Bad Request
 

Mijn vraag is: hoe kan ik mijn producten beheren?

 

Als ik in een andere browser (Chrome) het product wil aanpassen, gebeurt er dit:

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 30 July 2022, 15:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat is-uit eigen ervaring-alweer iets dat NS probeert het de gewaardeerde klant zo lastig mogelijk te maken. Je moet de 2x WEER doorscrollen tot je de juiste kaart te pakken hebt.

Nog zo´n gevalletje klantje pesten nmm-of , positief gesteld: uitdaging tot zelf nadenken stimuleren

Badge +3

Ga naar de Webshop en kies het gewenste abonnement. Als het goed is krijg je (na inloggen) alle gekoppelde kaarten te zien.

Duurde bij mij zojuist wel een seconde of 5 voordat ze getoond werden.

Reputatie 1

Zoals aangegeven in de oorspronkelijke post, dat is juist wat ik probeerde te doen en dat werkt dus niet: het scherm om de kaart te kiezen werd niet getoond -- het bevestigingsscherm toonde het product gekoppeld aan de eerste kaart.

Bij de tweede poging (met Chrome dus) was het bevestigingsscherm zoals in dat plaatje in de oorspronkelijke post.

Badge +3

Zoals aangegeven in de oorspronkelijke post, dat is juist wat ik probeerde te doen en dat werkt dus niet: het scherm om de kaart te kiezen werd niet getoond -- het bevestigingsscherm toonde het product gekoppeld aan de eerste kaart.

Bij de tweede poging (met Chrome dus) was het bevestigingsscherm zoals in dat plaatje in de oorspronkelijke post.

Dan is er een storing of iets mis met je account. Je zou het nog in een incognitovenster kunnen proberen (Ctrl+Shift+N)

Je zou iets te zien moeten krijgen als in onderstaande screenshot.

Opzeggen (via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen) kan je beter niet doen, want dan beëindig je NS Flex in zijn geheel en moet je dat bevestigen bij een automaat.

Reputatie 1

Ophalen van de "bestelling" bij de automaat is alleen nodig als je helemaal van NS Flex over wil stappen naar Reizen op rekening. Anders (van NS Flex Daal voordeel naar NS Flex Basis) hoeft het juist niet.

 

In ieder geval, na meerdere pogingen is het eindelijk gelukt.

Badge +3

Ophalen van de "bestelling" bij de automaat is alleen nodig als je helemaal van NS Flex over wil stappen naar Reizen op rekening. Anders (van NS Flex Daal voordeel naar NS Flex Basis) hoeft het juist niet.

Klopt, bij een wissel binnen Flex hoef je niet naar een automaat. Ik zei het er maar even bij omdat sommigen i.p.v. een abonnement te pauzeren (tijdelijk Flex Basis) op Beëindigen/Opzeggen klikken.

Voor jou (wissel naar Altijd Voordeel) niet van toepassing. Fijn dat het gelukt is.

 

Reageer