beantwoord

NS Flex Basis versus NS Flex Weekend Voordeel

  • 26 October 2023
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Momenteel heb ik een NS Flex Basis. Ik overweeg dit abonnement tijdelijk te wijzigen naar NS Flex Weekend Voordeel, omdat ik verwacht een aantal treinreizen te zullen maken op door-de-weekse dagen. Daarover ontstond bij mij verwarring. Op de NS-site lees ik als één van de voordelen: 40% samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers. Ik begreep in eerste instantie daluren gedurende de hele week. Of worden daar uitsluitend daluren in het weekend mee bedoeld? Zo ja, het hele weekend bestaat toch uit daluren?

icon

Beste antwoord door Andyret2 26 October 2023, 16:26

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Momenteel heb ik een NS Flex Basis. Ik overweeg dit abonnement tijdelijk te wijzigen naar NS Flex Weekend Voordeel, omdat ik verwacht een aantal treinreizen te zullen maken op door-de-weekse dagen. Daarover ontstond bij mij verwarring. Op de NS-site lees ik als één van de voordelen: 40% samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers. Ik begreep in eerste instantie daluren gedurende de hele week. Of worden daar uitsluitend daluren in het weekend mee bedoeld? Zo ja, het hele weekend bestaat toch uit daluren?

jij als abonnementhouder mag drie mensen meenemen met samenkorting reizen alleen de medereiziger mag geen abbonnement hebben bijvoorbeeld. je ga met vrienden ergen heen ken jouw vrienden mee reizen met samenkorting op vertoon van jouw abbonnement 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi CaroSteen,

't Is een beetje vreemd, maar met Weekend Voordeel krijg je zelf als abonnementhouder géén korting in de doordeweekse daluren, maar je kunt wél drie medereizigers meenemen die de korting wél krijgen.

Ik snap alleen de zin “Ik overweeg dit abonnement tijdelijk te wijzigen naar NS Flex Weekend Voordeel, omdat ik verwacht een aantal treinreizen te zullen maken op door-de-weekse dagen.” niet zo goed. Met Weekend Voordeel krijg je dus zelf juist géén korting doordeweeks. Als je dat wel wil, is Dal Voordeel een betere optie. Daarmee krijg je korting in de doordeweekse daluren en in het hele weekend.

Reageer