beantwoord

ns flex dag zelf kopen

  • 3 April 2023
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

Deze Belg plant vanaf morgen een rondreis in Nederland met trein en plooifiets. Kan ik  in een station een NS Flex abonnement dat de dag zelf geldig is aankopen? Of zijn er andere budgetvriendelijke tips? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 April 2023, 21:21

Bekijk origineel

7 reacties

Goedenavond jebosmans en welkom bij de NS Community.

Ja, dat is mogelijk, maar dan heb je wel al een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Houd er dan wel rekening mee dat je een abonnement afsluit voor minimaal een maand.

Als je nog geen persoonlijke kaart hebt, dan zal dit niet lukken. De productie en levering van een persoonlijke OV-chipkaart neemt officieel namelijk 7 dagen in beslag.

Qua alternatief kun je kijken bij de Spoordeelwinkel of er toevallig acties zijn die jij kunt gebruiken, maar anders dan dat zijn er een dag van tevoren niet echt budgetvriendelijke mogelijkheden.

Reputatie 3

Ik heb weer een Belgisch geleerd. Plooifiets, voor iets wat wij een vouwfiets noemen,

Reputatie 7
Badge +3

De Spoordeelwinkel aanbiedingen zijn dagretours van naar een bepaalde plaats en terug plus toegang tot iets. Daarmee kun je niet een rondreis maken door het hele land. Dan zou je een dagkaart nodig hebben en dat is best prijzig, €58,80. Wil je na 9:00 uur reizen zou je een Holland Travel Ticket off-peak kunnen kopen voor €48. 

 

dankjewel voor de info, denk dat ik het met een interrail benelux pas ga doen. 5 dagen reizen op een maand voor 177 euro, of 3 dagen voor 127. Kan ik nog eens terugkomen achteraf of eens naar Luxemburg met mijn opgeplooide fiets ;-)

 

Reputatie 7
Badge +3

Hou er wel rekening dat de Interrail Benelux niet geldig is in het land waar je woont. En dat in Luxemburg het openbaar vervoer gratis is.

https://www.interrail.eu/nl/support/interested-in-interrailing/can-i-travel-with-interrail-in-my-own-country?_gl=1*y0g1yb*_up*MQ..*_ga*MTI4OTk0NTgxMy4xNjgwNjAzNzcx*_ga_FKQD41PGGX*MTA4YTlmYjYtZGZlNy1iNDUwLTBlOWQtMWFiMWJmM2Q4MmY5LjEuMC4xNjgwNjAzNzcwLjAuMC4w&gclid=Cj0KCQjwla-hBhD7ARIsAM9tQKuEI63wvnLPT9D1u1XZ9wg8YZH-hTu8mMllgcLmoPcJ4Q7_l2zqwyEaAgdMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

zo ondertussen kaart aangevraagd voor mijn volgende trip. Als ik het goed heb, mag ik mijn kinderen (jonger dan 12) mee op die kaart zetten met een soort extra toeslag? klopt dit?

 

Reputatie 7
Badge +3

zo ondertussen kaart aangevraagd voor mijn volgende trip. Als ik het goed heb, mag ik mijn kinderen (jonger dan 12) mee op die kaart zetten met een soort extra toeslag? klopt dit?

 

Voor kinderen tussen 4 en 12 jaar bestaat kidsvrij. Daarmee mogen ze gratis met de trein reizen onder begeleiding. Voor kidsvrij hebben kinderen een eigen persoonlijke kaart nodig. Kidsvrij kan niet op jouw kaart gezet worden. Een persoonlijke kaart kost €7,50. Kinderen kunnen ook reizen op een railrunner.

Reageer