ns flex dal | NS Community
beantwoord

ns flex dal

  • 20 May 2023
  • 8 reacties
  • 190 Bekeken

mijn vraag is. 

 

hoe kan je als belg, duitser of luxemburger een abbonement bestellen als je geen nederlandse banrekening hebt..

we hebben met een omweg eindelijk een ov kaart gekregen en willen daar een belgisch bankrekening koppelen.

echter valt me op je mag als belg duitser of luxemburger wel de diensten hebben maar je kan ze niet bealen daarvoor dien je een nederlands bankrekening te hebben.. wat behoorlijk krom is want als buitenlander zonder een verblijf plaats en of burgersnummer krijg je geen nederlandse bankrekening

 

dus is het misschien keer tijd dat dit uitgezocht word en de betaal mogelijkheden van buitenlandse banken te accepteren

 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 20 May 2023, 14:59

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat komt ten eerste omdat men alleen iDeal betalingen accepteert, alleen PayPal zou al een uitkomst zijn en is veilig.

Via buitenlandse rekeningen zoals Bunq en Revolut kan het volgens mij wel (want die ondersteunen iDeal).

Dat werkt in ieder geval voor de aankoop van losse tickets, maar voor een abonnement (Mijn NS account) weer niet, want daar wil men volgens mij per se dat je een IBAN gebruikt dat met NL begint (tegen alle Europese regels in), of ging dat alleen om het adres?

Via de Klantenservice kan het wel, met een doorlooptijd van 10 dagen voor de incassomachtiging.

Goedemiddag deaderror en welkom bij de NS Community.

Het enige wat je niet kan met een niet-Nederlands rekeningnummer is online een abonnement of E-ticket bestellen. Daarvoor heb je inderdaad een Nederlandse rekening nodig, of in ieder geval een rekening waarmee je iDeal betalingen kunt uitvoeren.

Als je dat niet hebt, dan kun je echter wel via onze Klantenservice of bij een servicebalie een abonnement bestellen. De eerste betaling van het abonnement wordt dan net als de periodieke facturen via een automatische incasso afgeschreven. Zolang je een IBAN hebt van een SEPA land, kan dat uitgevoerd worden. De enige voorwaarde daarvoor is wel dat je al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben, maar ik begrijp dat dat inmiddels al gelukt is. Dus je kunt nu contact op nemen met onze Klantenservice of langs een servicebalie gaan op een van de grotere stations. Alle contactmogelijkheden van onze Klantenservice vind je hier.

Ik heb deze week op het CS in Amsterdam bij de balie een flex dalabonnement willen kopen en zij zeggen dat dat alleen maar online kan. Dit komt omdat ik geen ns pas heb. Nu heb ik een buitenlandse bankrekeningnummer en kan dus ook online geen flex dalabonnement kopen. Wat nu?

Goedenavond Nanjaa,

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice via telefoon, chat, X (voorheen Twitter) of Facebook. Mijn collega's kunnen jou helpen met het bestellen van een abonnement. Je dient al wel in het bezit te zijn van een OV-chipkaart. Deze dien je anders eerst aan te vragen via de website van OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +1

Stappenplan:

  1. Persoonlijke OV-chipkaart bestellen hier..
  2. Na ontvangst van je OV-chipkaart kun je een NS-abonnement bestellen, ofwel telefonisch bij de NS-klantenservice, ofwel aan het NS-loket.
  3. Via de klantenservice de kosten van je OV-chipkaart terugvragen, aangezien die bij en NS-abonnement gratis is.

Eventueel kun je een gratis rekening bij Revolut nemen, want daarmee kun je ook iDeal-betalingen doen. Dan kun je dus wel meteen online een NS-abonnement bestellen met een gratis persoonlijke OV-chipkaart erbij.

Badge +3

Eventueel kun je een gratis rekening bij Revolut nemen, want daarmee kun je ook iDeal-betalingen doen. Dan kun je dus wel meteen online een NS-abonnement bestellen met een gratis persoonlijke OV-chipkaart erbij.

Off-topic maar Revolut gaat zelfs hun buitenlandse IBANs binnenkort omzetten naar NL.
(ligt er natuurlijk wel aan waar je woont en zo). En 3,94% rente op spaargeld (vrij opneembaar)

Maar goed, het wordt tijd dat de NS gewoon PayPal en zo gaat accepteren voor betaling van abonnementen, of gewoon de gangbare creditcards (VISA/MasterCard en zo).

Reputatie 7
Badge +3

Ik las gister dit artikel https://www.telegraaf.nl/financieel/2056039797/overname-i-deal-krijgt-groen-licht-betaalsysteem-verder-onder-naam-wero

Dan zou, als ik het goed lees iDeal over enkele jaren worden vervangen door een Europees systeem en wordt het makkelijker dit soort dingen te betalen. Maar daar heb je nu nog niets aan. 

Badge +3

Tja, nog even dit dan (off-topic)

Onlangs iemand uit Zwitserland (met een CH Revolut, en UK/GB werkt blijkbaar ook niet na Brexit?) geholpen voor zijn zoon (23 jaar oud) die in Tilburg studeert/woont, en die de € 2.50 voor een paar maanden Flex Dal Voordeel wilde.

Door alle hoepels (het hele circus voor aanpassen IBAN later moet je dan zelf maar doen).
Vader heeft dat netjes gedaan. En toen flikte de NS het alsnog om het abonnement plus een reisje Tilburg - Schiphol van € 13,20 bij mij af te tikken!

Dat is verder onderling opgelost, ik kreeg netjes €18 in CHF/EUR overgemaakt voor die reis van zijn zoon, dus dat is geen probleem.

Reageer