beantwoord

ns flex dal

  • 20 May 2023
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

mijn vraag is. 

 

hoe kan je als belg, duitser of luxemburger een abbonement bestellen als je geen nederlandse banrekening hebt..

we hebben met een omweg eindelijk een ov kaart gekregen en willen daar een belgisch bankrekening koppelen.

echter valt me op je mag als belg duitser of luxemburger wel de diensten hebben maar je kan ze niet bealen daarvoor dien je een nederlands bankrekening te hebben.. wat behoorlijk krom is want als buitenlander zonder een verblijf plaats en of burgersnummer krijg je geen nederlandse bankrekening

 

dus is het misschien keer tijd dat dit uitgezocht word en de betaal mogelijkheden van buitenlandse banken te accepteren

 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 20 May 2023, 14:59

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat komt ten eerste omdat men alleen iDeal betalingen accepteert, alleen PayPal zou al een uitkomst zijn en is veilig.

Via buitenlandse rekeningen zoals Bunq en Revolut kan het volgens mij wel (want die ondersteunen iDeal).

Dat werkt in ieder geval voor de aankoop van losse tickets, maar voor een abonnement (Mijn NS account) weer niet, want daar wil men volgens mij per se dat je een IBAN gebruikt dat met NL begint (tegen alle Europese regels in), of ging dat alleen om het adres?

Via de Klantenservice kan het wel, met een doorlooptijd van 10 dagen voor de incassomachtiging.

Goedemiddag deaderror en welkom bij de NS Community.

Het enige wat je niet kan met een niet-Nederlands rekeningnummer is online een abonnement of E-ticket bestellen. Daarvoor heb je inderdaad een Nederlandse rekening nodig, of in ieder geval een rekening waarmee je iDeal betalingen kunt uitvoeren.

Als je dat niet hebt, dan kun je echter wel via onze Klantenservice of bij een servicebalie een abonnement bestellen. De eerste betaling van het abonnement wordt dan net als de periodieke facturen via een automatische incasso afgeschreven. Zolang je een IBAN hebt van een SEPA land, kan dat uitgevoerd worden. De enige voorwaarde daarvoor is wel dat je al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben, maar ik begrijp dat dat inmiddels al gelukt is. Dus je kunt nu contact op nemen met onze Klantenservice of langs een servicebalie gaan op een van de grotere stations. Alle contactmogelijkheden van onze Klantenservice vind je hier.

Reageer