beantwoord

NS flex DAL

  • 8 August 2023
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Ik ben in juli afgestuurd en hoorde dat je 1 jaar korting krijgt bij NS na het afstuderen. 

Er staat dat het 5,95 kost kost, maar ik kreeg laatst een mail dat ik 71 euro moet betalen aan juli.

Ik snap nou niet hoe dat kan en kan er nergens iets over lezen. Ik zie niet waar staat dat 5,95 niet klopt. 

Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 August 2023, 13:06

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Als u het abonnement “gewoon” bestelt, dan weet NS niet dat u een net afgestudeerde student bent die in aanmerking komt voor het gratis jaar. In plaats daarvan zou u het abonnement via deze pagina moeten bestellen.

Ik raad u aan even rechtstreeks contact met de klantenservice op te nemen om na te vragen hoe u het eenvoudigst alsnog in aanmerking komt voor het gratis jaar Dal Voordeel. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi nca.02,

Hier op de community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je klantgegevens. Voor specifieke vragen zul je dus rechtstreeks contact op moeten nemen met de klanteNService per telefoon, chat, Facebook of Twitter/X.

NS heeft wel een speciale pagina over de actie voor afgestudeerden. Misschien helpt dat je? https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt het dal voordeel abonnement 1 jaar gratis. Deze moet je via een speciale actiepagina voor afgestudeerden afsluiten. Je hebt daarvoor een code nodig. Heb je dat zo gedaan? Dan zou je geen factuur moeten krijgen van €71.

Badge +3

Het bestelproces is veranderd, vroeger kon je met de code EXSTUDENT3528×××× of STUDENT3528×××× (en nog een paar varianten) de korting afdwingen.

Tegenwoordig gaat het via https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd en kan je het nummer van de kaart waar het SRP op stond invullen.

 

Ik heb het via de speciale link voor afgestuurde gedaan, maar alsnog kreeg ik die fractuur van 71 euro

Reputatie 7
Badge +3

Gaf die factuur ook aan dat het bedrag van 71 euro ook echt voor abonnementskosten was? Of is dit bedrag voor reiskosten? Met Flex reis je op rekening, dus de reiskosten (40% korting tijdens daluren en voltarief in de spits) worden dmv een factuur geincasseerd. Daarnaast worden ook kosten voor de huur van een OV-fiets en stalling via de maandelijkse factuur berekend. Ook kan er een correctietarief berekend worden. Op de factuur staat dit allemaal gespecifieerd. Klopt die factuur niet, volg dan het advies van mrfreeze op en neem contact op met de klantenserivce.

Overigens kost een Flex Dal Voordeel abonnement €5,60 per maand, dit is per jaar €67,20 en geen €71. Als er €71 is geincasseerd voor abonnementskosten kan dit geen Dal Voordeel (op saldo) zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het via de speciale link voor afgestuurde gedaan, maar alsnog kreeg ik die fractuur van 71 euro

Neem telefonisch, via Twitter, Facebook, of chat contact op met de NS klantenservice.

Mocht je nog binnen 2 weken van de aanvraag zitten, dan zou je kunnen herroepen. En daarna volgens de site die @Robert B aangeeft aanvragen.

Reageer