beantwoord

Ns flex dal en prijs dal deal

  • 24 March 2024
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb een flex dal abo, wanneer ik op de  prijs dal optie van een rit klik. Krijg ik verschillende kortingen te zien. Dus het prijs dal bedrag, maar ook die met 20 en 40 % korting. Wanneer ik over ga naar bestellen, krijg ik deze optie niet meer. Het kan toch niet zo zijn dat ik met een abonnement met zoveel betaal als mensen zonder. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 March 2024, 20:30

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Abonnementhouders kunnen niet reizen met losse kaartjes, maar moeten altijd inchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat om van de korting te profiteren. Als u in de daluren incheckt, dan krijgt u met Dal Voordeel automatisch 40 procent korting op de ritprijs.

Reputatie 7
Badge

 Het kan toch niet zo zijn dat ik met een abonnement met zoveel betaal als mensen zonder. 

Het is zelfs zo dat je zonder abonnement meer voordeel kunt krijgen (tot 60%) dan met een dalvoordeelabonnement (40%). Je moet het E-ticket dan wel lang(er) van te voren aanschaffen, zonder het te kunnen annuleren en je kunt niet in de spits blijven zitten.

Maar in theorie kun je dus zonder abo tegenwoordig meer korting krijgen dan met.

Reputatie 7
Badge +3

Met de prijsTijd Deals kun je inderdaad vaak meer voordeel krijgen dan met een Dal Voordeel abonnement, al kan het ook verschillen op bepaalde trajecten. Je bent dan wel minder flexibel, want de hoogste korting krijg je wanneer zo'n 3 tot 4 weken van tevoren bestelt en eenmaal bestelt kun je niet meer wijzigen. 

Wat ik wel opvallend vind is dat er hier de laatste tijd steeds vaker reizigers zijn die denken dat ze met hun abonnement een ticket met korting moeten of kunnen kopen. Of dat sommigen dat al deden, maar dat was dan een Samenreisticket die je als abonnementhouder zelf niet mag gebruiken, en die nu vragen hoe ze een ticket met korting moeten kopen. 

Met de prijsTijd Deals kun je inderdaad vaak meer voordeel krijgen dan met een Dal Voordeel abonnement, al kan het ook verschillen op bepaalde trajecten. Je bent dan wel minder flexibel, want de hoogste korting krijg je wanneer zo'n 3 tot 4 weken van tevoren bestelt en eenmaal bestelt kun je niet meer wijzigen. 

Wat ik wel opvallend vind is dat er hier de laatste tijd steeds vaker reizigers zijn die denken dat ze met hun abonnement een ticket met korting moeten of kunnen kopen. Of dat sommigen dat al deden, maar dat was dan een Samenreisticket die je als abonnementhouder zelf niet mag gebruiken, en die nu vragen hoe ze een ticket met korting moeten kopen. 

Dat lijkt mij onverstandig. Want stel dat over 3 of 4 weken bijvoorbeeld een kapotte bovenleiding is dan heb je die e-ticket ver van te voren gekocht maar je kunt dan niet gaan omdat de treinen daardoor niet kunnen rijden. Ik ben altijd gewend om dan met een Dal Voordeel te reizen, want als ik niet kan gaan door een storing of wat dan ook dan heb ik dan gelukkig geen reiskosten. Dus het is vooral wikken en wegen lijkt mij. 

Reageer