NS Flex Dal Voordeel blokkeert abonnement van andere vervoerder | NS Community
beantwoord

NS Flex Dal Voordeel blokkeert abonnement van andere vervoerder

  • 10 April 2022
  • 2 reacties
  • 397 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo,

Het op 6 april 2022 aangeschafte NS Flex Dal Voordeel abonnement op mijn OV-chipkaart blokkeert het hierop toevoegen van het Dal Voordeel abonnement van vervoerder Arriva. 

Volgens Klantenservice Arriva is de enige oplossing `n 2e OV-chipkaart.

Dit vind ik onzinnig extra gedoe; extra kosten én verwarring welke kaart ik moet gebruiken bij welke vervoerder.

Is dit een technisch probleem dat opgelost kan worden?

Mvg, Ger57

icon

Beste antwoord door Robert B 10 April 2022, 12:47

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Om het Arriva abonnement te laten werken in de bussen kan de BTM (bus tram metro) component van NS Flex uitgeschakeld worden.

Voor de trein is het lastig, want hoewel beide abonnementen 40% korting geven kent het Arriva abonnement geen middagspits, én is een overstap bus-trein (of andersom) een euro goedkoper. De enige oplossing hiervoor is inderdaad om NS Flex op een andere kaart te zetten.

Extra kosten daarvoor zijn er niet, want bij Dal Voordeel is een nieuwe kaart gratis. Bij bestellen tot 23 april krijg je ook nog de eerste 3 maanden voor € 2,50 per maand (dus € 2,60 korting).

Op de achterkant van de kaarten (of een hoesje) kan je dan bijv. een A en N zetten.

Een andere oplossing zou kunnen zijn om geen NS Flex maar Dal Voordeel op Saldo te nemen, dat is een jaarabonnement en kost € 61,20 (maar is wel opzegbaar gedurende het jaar).

Reputatie 1

Dat is inderdaad al sinds de invoering van de ov-chipkaart een bekend verschijnsel. Verschillende abonnementen op 1 kaart werkt niet. Het is een gedoe, stom, enzovoort. Het enige dat je helpt, zijn minimaal 2 ov-chipkaarten. 

Reageer