NS Flex Dal Voordeel foutmelding WS-0023 | NS Community
beantwoord

NS Flex Dal Voordeel foutmelding WS-0023

  • 30 October 2022
  • 39 reacties
  • 1522 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Ook hier hetzelfde probleem. 

Ik heb helaas ook hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +3

Dus n.a.v. recente meldingen hier: Er kunnen geen abonnementen besteld worden. Als het toch per ongeluk lukt, lukt het vaak niet om een pasfoto te uploaden. En zelfs als dat toch lukt, komt de chipkaart vervolgens niet op tijd binnen. Dus besluit je maar een e-ticket te kopen, maar die komt niet binnen wegens storing. En heb je eindelijk toch op de een of andere manier een geldig vervoersbewijs, rijdt de trein je station voorbij, omdat de machinist een nieuwe tablet heeft. Gaat lekker.

Reputatie 7
Badge +3

Maar gezien deze uiting op de NS website moet je ook helemaal niet met de trein. Je wordt geacht met allerlei andere vervoermiddelen te reizen. Op https://www.ns.nl/deur-tot-deur/regel-je-reis wordt nergens Trein aangegeven, als je maar wel de NS app gebruikt.

 

Zelfde probleem (maar ben geen student). Na jullie tips op 1/11 naar balie NS bij Amsterdam Centraal gegaan. Daar is het uiteindelijk geregeld. Maffe was wel dat het probleem totaal onbekend was. Voor hen niet te hopen dat alle probleemgevallen zich aldaar vervoegen 🥴

Reputatie 7
Badge +1

Zelfde probleem (maar ben geen student). Na jullie tips op 1/11 naar balie NS bij Amsterdam Centraal gegaan. Daar is het uiteindelijk geregeld. 🥴Maffe was wel dat het probleem totaal onbekend was. Voor hen niet te hopen dat alle probleemgevallen zich aldaar vervoegen

En dat komt dan weer omdat de moderator van dienst dit topic stelselmatig negeert.

Reputatie 6
Badge +2

Henkpeetersen, zoals Laura al had aangegeven, wordt er aan deze storing gewerkt. Het is alleen wachten op dat dit verholpen is, en uiteraard zal dit dan gedeeld worden. 

Reputatie 7
Badge +1

Henkpeetersen, zoals Laura al had aangegeven, wordt er aan deze storing gewerkt. Het is alleen wachten op dat dit verholpen is, en uiteraard zal dit dan gedeeld worden. 

Deze storing duurt nu al zo'n 6 dagen. Dat lijkt mij eerlijk gezegd vrij absurd. Lees de reactie van mrfreeze hier nu eens hierboven. Toch niet normaal dat zo'n beetje alles niet werkt??

 

Daarbij is de reactie van Laura ook niet duidelijk.

Kan er geen backup worden teruggezet van de tijd dat bepaalde dingen nog wel werkte??? Je zorgt hierdoor voor een ongelooflijke stroom van DM's. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Daarbij is de reactie van Laura ook niet duidelijk.

Voor mij was die reactie wel duidelijk, gewoon een erg lange responstijd in het systeem waarin de klantenservice werkt, dit als antwoord op de reactie erboven van iemand met die de klantenservice contact had opgenomen en te horen kreeg dat “de klantenservice telkens niks kan doen omdat hun “systeem” erg traag is...”. Op zo'n manier kan het abonnement ook niet via de klantenservice besteld worden. Hopelijk is dat intussen wel opgelost en kan de klantenservice dat nu wel. 

 

Ik probeer nu ook al twee dagen mijn gratis flex abbonement aan te schaffen na mijn studentenov. In verschillende browsers en op verschillende apparaten, maar het lukt niet. Ik heb proberen de klantenservice te bereiken, maar dat lukt ook niet. Heel jammer dit, vooral omdat de trein al zo duur is.

Hoi allemaal, 

Echt super frustrerend dat er geen abonnementen besteld kunnen worden. Doen jullie dit allemaal incl. nieuwe OV-chipkaart of zitten er ook bestellingen bij op een bestaande OV-chipkaart?

Als er een bestaande OV-chipkaart is en de bestelling lukt dan ook niet, neem dan zeker even contact op met onze klantenservice. NS Flex abonnementen kunnen ze dan wel bestellen en die kunnen per direct ingaan. Reizen op Saldo Dal Voordeel abonnementen kunnen ze ook bestellen, maar kunnen dan pas over 10 dagen ingaan. En Klantenservice kan de exstudenten-kortingsactie helaas niet verwerken.

Ik heb contact gehad en er wordt momenteel met hoge prioriteit aan dit onderwerp gewerkt. Ze hebben alles ingezet en alles wat we (ik) nu kunnen doen is afwachten, of 1 van bovenstaande opties kiezen als dat mogelijk is. Mijn excuus voor dit ongemak.

Bij mij lukt het niet om de bestelling te plaatsen op mijn huidige OV-kaart. Ik heb het zojuist geprobeerd met de optie van het bestellen van een nieuwe OV-kaart. Dat is wel gelukt. Het duurt dan wel een week voordat de je OV-kaart hebt. 

Ik wens iedereen nog veel succes met zijn bestelling!

Bij mij is het gelukt!

Sinds maandag geen studenten-ov meer en sindsdien online geprobeerd een flex dal voordeel abonnement te regelen, helaas zonder resultaat. Ook nog aan de telefoon gehangen en via de chat met medewerkers gesproken maar het mocht helaas niet baten.

Gisteren op station Nijmegen bij de servicebalie geweest; daar duurde het 20 minuten voordat het uiteindelijk via omwegen is gelukt. Uiteindelijk stond het abonnement klaar en moest het nog op mijn kaart; dat duurde ook nog 30 minuten waarin ik ondertussen ben gaan reizen en op het uitstapstation het dal voordeel abonnement op mijn kaart heb geladen. het is alleen geen flex abonnement maar daar kan ik even niet mee zitten ;)

Ja hoor hier ook. Probeer het al een week ☹️☹️

Reageer