beantwoord

NS Flex Dal Voordeel vragen

  • 29 June 2022
  • 7 reacties
  • 605 Bekeken

Hoi!

Ik heb zojuist een NS Flex Dal Voordeel-abonnement afgesloten en heb nu een paar (vast suffe...) vragen.

1) klopt het dat ik gewoon in- en uitcheck met m'n OV-chipkaart en geen verdere actie hoef te ondernemen voor een reis met korting?

2) mijn meereizer heeft geen chipkaart - kan hij gewoon losse kaartjes kopen in de machines of in de app met 40% korting?

3) kan ik de reis omzetten naar eerste klas in de app nadat ik ingecheckt en ingestapt ben en krijg ik dan ook gewoon 40% korting op de eerste klasprijs?

4) moet de hele reis tijdens de daluren vallen of enkel wanneer je instapt?

Alvast heel erg bedankt!

icon

Beste antwoord door Robert B 29 June 2022, 19:44

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
  1. Dat klopt! ;)
  2. Zo kunt u online een ticket met 40% korting kopen voor de medereiziger
  3. Als het goed is wel, maar dat weet ik niet zeker
  4. De eerste incheck moet in de daluren vallen, daarna kunt u tijdens de spits verder reizen. Ook overstappen/omchecken kan, mits dit binnen 35 minuten plaatsvindt.

Hoi!

Ik heb nu een paar (vast suffe...) vragen.

Geen probleem, daar zijn wij voor :)

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

  1. Zodra je het NS Flex abonnement op je kaart gezet hebt bij een ophaalpunt dan check je gewoon in en uit zoals normaal. Had je al Flex Basis, dan is het direct actief en hoef je het niet op te halen.
  2. Je mag drie mensen mee laten reizen met korting. Iemand zonder ov-chipkaart kan een e-ticket met korting kopen via https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_enkele_reis_daluren of https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren Let op dat iemand met zo’n e-ticket zich niet in de trein mag bevinden tijdens de spits (6:30-9:00 en 16:00-18:30 op ma-vr).
  3. Je kunt tot 15 minuten na een incheck (of overstap) wisselen naar 1e klas en betaalt dan het 1e klas tarief met 40% korting bij eerdere incheck in de daluren (ook bij een Klassewissel in de spits na een overtap op een reis die in de daluren begonnen is).
  4. Met NS Flex telt de eerste incheck (spits/dal) voor het tarief van je hele reis, dus ook als je onderweg overstapt.

Super, beiden heel erg bedankt voor de (snelle!) reacties, daar ben ik erg mee geholpen! 

Sorry voor mijn Nederlands, gebruikte vertaling. Geldt dit in het weekend de hele dag? Omdat op de website staat dat alleen geldig is tijdens de daluren.

Badge +3

Ja, in het weekend zijn geen spitsuren, dus geldt de korting de hele dag.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi jesusisa,

Ja. In het weekend is er geen spits, de hele dag valt dus onder de daluren.

jullie zijn allebei geweldig, bedankt voor de super snelle antwoorden!! @Tochjo @mrfreeze 

 

Reageer