beantwoord

NS flex dal vrij abonnement:

  • 9 May 2022
  • 4 reacties
  • 267 Bekeken

ik vraag mij af nu ik de flex dal vrij abonnement heb gekozen en betaald, lees ik in de bevestiging:

onbeperkt reizen in het weekend: 31,50 per maand

En onbeperkt reizen buiten de spits 76,30 per maand.

Deze tarieven stonden niet bij de keuze voor dit abonnement te kiezen, al is dit tezamen wel de maandprijs van 107 nog iets.

Maar onbeperkt moet ook voor onbeperkt reizen zijn toch? Of mag er dan met dit abonnement voor totaal 31,50 in het weekend en voor door de week buiten de spits per maand maar voor maximaal 76,30 reizen?

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 9 May 2022, 20:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Die onderdelen zijn in de praktijk bij Dalvrij helemaal niet te splitsen. U heeft een Dalvrij abonnement, waarmee u zonder verdere kosten reist, zolang u incheckt in de daluren. Zaterdag en zondag zijn geheel daluren. U mag zoveel reizen als u wilt, ook al zou u de hele dag pendelen tussen Den Helder en Maastricht. U mag ook uw reis in de spits afmaken als u maar incheckt in de daluren. Als u vanaf 06.00 in de trein wilt zitten tot na middernacht en dat gedurende uw hele abonnementsperiode, dan kan dat. Al zie ik daar zelf de lol niet zo van in - het mag wel.

Die specificatie slaat in wezen nergens op en u kunt ook geen onderdelen aan- of uitzetten.

Reputatie 7
Badge +1

Nee u mag gewoon onbeperkt reizen. Als u bij wijze van spreken elke dag in de daluren van Den Helder naar Maastricht zou willen is dit gewoon toegestaan. (zonder extra kosten) Weekend Vrij is wel los verkrijgbaar, het dalabonnement doordeweeks is niet los verkrijgbaar. 

 

NS kiest ervoor om dit apart weer te geven. Reden is mij niet duidelijk.

Reputatie 7
Badge +4

We zijn door dezelfde reis geïnspireerd, lol.

Badge +3

Een Flex abonnement is inderdaad ‘gestapeld’ maar zonder korst geen brood, dus zelfs als je nooit in het weekend reist betaal je bij Dal Vrij alsnog de Weekend Vrij component.

Een ander voorbeeld is Weekend Voordeel (€2 per maand), daar kan je voor € 3,10 per maand 40% korting in de doordeweekse Daluren aan toevoegen en dat maakt samen Dal Voordeel voor € 5,10 per maand.

Die 40% Dalkorting voor € 3,10 kan je ook toevoegen aan Weekend Vrij, maar als los product bestaat het niet. Blijkbaar is het ‘weekend’ product de basis, waar je doordeweekse opties aan kunt toevoegen.

Reageer