beantwoord

NS Flex dal vrij zonder Weekend vrij

  • 15 September 2022
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Ik heb mijn abonnememt veranderd van traject vrij Almelo de Riet - Enschede naar Dal vrij omdat ik nu door de weeks van maandag tot donderdag reis in de daluren. Maar ik zie in mijn email staan dat ik 76,30 euro voor dal vrij betaal en 31,60 euro betaal voor weekend vrij. Dit betekent dat ik 31,60 euro meer betaal voor in het weekend wanneer ik eigenlijk niet reis. Mijn vraag is of het mogelijk of eventueel in de toekomst een abbonnememt komt die Dal Vrij scheidt van Weekend Vrij.

icon

Beste antwoord door Thom 15 September 2022, 07:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, u betaalt gewoon voor Dalvrij het hele bedrag en u kunt die €31,60 niet aftrekken. Het is een soort specificatie die NS geeft, maar de suggestie dat het mogelijk zou zijn delen van het Dalvrij te kunnen schrappen klopt niet. Dalvrij is overigens een abonnement met een geweldige prijs/pretverhouding, maar van de  107 euro die u betaalt, gaat echt niks meer af.

Dat losse abonnement voor de daluren zonder weekendvrij komt er niet. Het principe van Dalvrij is dat u vrij reist, zolang u maar incheckt in de daluren. Daar horen de weekenden ook bij.

NS kan deze specificatie beter achterwege laten vind ik eigenlijk, het geeft veel onnodige verwarring. Ik kan me wel voorstellen dat u die vraag stelt. Het geven van de prijsopbouw mist zijn doel. Niemand vraagt er ook om.

U wil doordeweeks onbeperkt gaan reizen voor €76,30 per maand? Daar zal NS niet in trappen.

Sowieso is de prijs van DalVrij en WeekendVrij op dit moment belachelijk lag vergeleken met de rest van de tarieven.

Reageer