beantwoord

NS Flex Daluren

  • 2 January 2023
  • 8 reacties
  • 186 Bekeken

Geldt de daluren regeling als wij om 15.44 terugreizen uit Antwerpen? Met dank.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 2 January 2023, 10:02

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u een internationaal ticket tot uw eindbestemming heeft, dan geldt er geen middagspits. U hoeft dan ook niet in- en uit te checken met uw OV-chipkaart. U moet 'm wel meenemen om het recht op korting te kunnen bewijzen bij eventuele controle.

Als u een ticket tot net over de grens heeft, en op uw OV-chipkaart verder wilt reizen, dan geldt wel de normale middagspits van 16.00 - 18.30 uur.

Reputatie 7
Badge +1

Nee de daluren gelden pas in Nederland, dus pas als u in Breda of in Roosendaal bent aangekomen. Indien u echter met een internationaal ticket reist, dus Antwerpen tot aan uw eindbestemming dan mag u wel in de spits reizen/

 

Het ligt dus aan uw ticket. U verschaft weinig informatie dus wordt het een beetje raden.

Veel dank! We hebben tickets van Leiden naar Antwerpen en retour. Ik begrijp dus dat dat internationale tickets zijn en dat de dalurenregeling niet geldt. 

Ik wil op woensdag avond van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal met de Intercity Direct. Nu wil ik graag met trein van 19.25. Kan dat ook?

Sorry: 18.25 bedoel ik

Goedemiddag Carla van Paridon en welkom bij de NS Community.

Ik snap niet zo goed hoe je vraag gerelateerd is aan dit topic (off-topic berichten zijn tegen onze huisregels), maar ja, dat is mogelijk. Je kunt hiervoor gewoon de reisplanner aanhouden.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien bedoelt Carla van Paridon of ze die trein kan nemen met 40% korting. Dat gaat erg lastig worden. Je kunt vanaf 18.25 uur inchecken met korting, maar ook geen seconde eerder. Dus als de trein van 18.25 uur op tijd vertrekt, kun je niet met korting reizen.

Reputatie 7
Badge +4

Als u met korting wilt reizen moet u na 18.25 zijn ingecheckt. Het moment van inchecken is bepalend. Dat lukt niet met een trein die om 18.25 vertrekt.

De middagspits in het internationale verkeer vervalt alleen als u met een geldig kaartje naar een bestemming in het buitenland gaat. Bij een internationale trein gaat dat niet op voor binnenlandse bestemmingen.

Reageer