beantwoord

NS Flex Dalvoordeelabonnement factuurperiode

  • 30 August 2023
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een flex basis abonnement, ooit op de 15e van de maand afgesloten.
Nu zet ik er soms een product op, in dit geval een dalvoordeel abonnement. Dit abonnement heb ik echter op de 13e van de maand afgesloten. Nu heb ik 2 facturen ontvangen, waarbij een bedrag voor de 13e tot en met de 14e is afgeschreven + de volledige abonnementskosten voor 1 maand (dalvoordeel) vanaf de 15e tot en met de 15e van de volgende maand.
 

Er is mij verteld dat er extra kosten worden afgeschreven omdat ik eerder dan de 15e van de maand een abonnement heb afgesloten. Zelf kan ik nergens duidelijk vinden wat de betreffende wijzigingsperiode betreft. In de product voorwaarden vind ik bij de artikelen alleen wijzigingsperiode. 
Dat er extra kosten worden afgeschreven is begrijpelijk als je er langer dan 1 maand gebruik van maakt. Alleen wilde ik een product voor maar 1 maand gebruiken en dus niet langer. Dit betekent dan ook dat ik dus niet eerder dan de 15e van de maand een wijziging kan doorvoeren zonder extra kosten dan de maandelijkse kosten voor een betreffend product.

Weet iemand waar dit duidelijk staat toegelicht? Via de klantenservice werd mij namelijk verteld dat dit niet op de website staat. 
Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 30 August 2023, 13:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi DDD2023,

De factuurperiode verandert nooit binnen Flex. Er zal dus op de 15e altijd een volledige maand van het huidige abonnement gefactureerd worden. Maar je betaalt bij Flex altijd per dag. Als je dus midden in de factuurperiode van abonnement wijzigt, krijg je naar rato geld terug. Als je nu op de 13e Dal Voordeel hebt afgesloten, kun je deze op 13 september weer wijzigen naar Basis. Je krijgt dan weer twee dagen van het abonnementsgeld terug.

Ha mrfreeze,

Dankjewel voor je reactie. Dit betekent dus eigenlijk dat ik een voorschot heb betaald en dit geld weer terug krijg, indien ik de 13 van de maand wijzig? Heb zelf nooit meegemaakt dat ik voor 2 periodes een factuur kreeg. 

 

Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +3

Ja klopt. Ik heb m'n reactie nog iets aangepast. Je zult dus op de 15e altijd een factuur voor een volledige maand krijgen. Als je binnen die maand wijzigt, krijg je geld terug voor de ongebruikte periode.

Aah, super! duidelijk zo, betekent dus alsnog dat ik dus die 5,60 betaal en niet meer, indien ik de 13e weer wijzig naar NS flex basis
Had de klantenservice ook wel even super easy kunnen toelichten zo : )

 

Reputatie 7
Badge +3

Als je op 13 augustus Dal Voordeel hebt afgesloten, heb je als het goed is facturen gekregen voor:

13 - 14 augustus: 2/31 * 5,60 = € 0,36
15 augustus - 14 september: 31/31 * 5,60 = € 5,60

Als je op 13 september weer wijzigt naar Basis krijg je weer 2/31 * 5,60 = € 0,36 terug.

0,36 + 5,60 - 0,36 = € 5,60 🙂

 

En ja, dat had de klanteNService je ook (moeten) kunnen vertellen 😉

Haha, yes klopt helemaal!
Die extra 0,36 cent is niet een probleem ; ) maar ik wil betalen voor wat ik gebruik en dat is 1 maand. Super simpel antwoord, als ze dat hadden gezegd was het in 1 minuut duidelijk. Sterker nog er werd gezegd dat er geen mogelijkheid was voor restitutie.

Thanks!

Reageer