beantwoord

NS Flex en Automatisch opwaarderen

  • 8 September 2022
  • 9 reacties
  • 393 Bekeken

Ik heb op 4 sept NS Flex Dal Voordeel gestart en betaald. Op mijn reizen op 4 sept is de 40% direct toegepast, zo zag ik online. Ik heb na mijn reizen op 4 sept het Automatisch Opladen weer aangevraagd omdat ik dit prettiger vind dan op rekening reizen en ik zo ook na uitchecken zie hoeveel mijn reis heeft gekost. Vandaag 8 sept zie ik dat het 40% korting product (NS Flex) niet meer op mijn kaart staat en ik dus blijkbaar 2 lange treinreizen heb gemaakt zonder korting! Hoe kan dit? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 9 September 2022, 13:20

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe het kan dat je nu opeens geen korting meer krijgt is mij ook een raadsel. Weet je zeker dat je tijdens de daluren hebt ingecheckt?

Wat betreft automatisch opladen en liever niet op rekening reizen, met Flex reis je met de trein altijd op rekening. Dit geldt in principe ook voor reizen met bus, tram of metro, alleen kun je als je dat wilt reizen op rekening daarvoor uit laten zetten en daar weer op saldo reizen. 

Wil je ook in de trein met Dal Voordeel op saldo reizen, had je niet NS Flex Dal Voordeel moeten aanschaffen maar Dal Voordeel op saldo.  Dal Voordeel is als enige abonnement ook nog als saldo abonnement verkrijgbaar.

Ik checkte in na 10.00u ‘s morgens.

Dal Voordeel op saldo nergens zien staan- is dat een jaarabonnement?

Reputatie 7
Badge +3

Heb je Dal voordeel flex voor het eerst genomen en deze bij een automaat op de kaart gezet om te activeren?

Als je Dal voordeel op saldo wilt, dan kun je het beste telefonisch (snelst) via chat, Twitter of Facebook contact op nemen met NS klantenservice. Zij kunnen dan flex voor jouw omzetten naar Dal voordeel.

Inderdaad bij een automaat op mijn kaart geladen. 
Dank voor de tip, ik ga de klantenservice bellen. Al ben ik benieuwd of het product nu nog zichtbaar is. 

Heb je Dal voordeel flex voor het eerst genomen en deze bij een automaat op de kaart gezet om te activeren?

Als je Dal voordeel op saldo wilt, dan kun je het beste telefonisch (snelst) via chat, Twitter of Facebook contact op nemen met NS klantenservice. Zij kunnen dan flex voor jouw omzetten naar Dal voordeel.

Als je van NS Flex naar Reizen op Saldo wil gaan, dan is het nodig NS Flex eerst door Klantenservice te laten beëindigen, dat bevestigen bij een automaat, en daarná zelf of via Klantenservice Dal Voordeel (ROS) te bestellen.

(DVD ROS bestellen kan natuurlijk ook direct i.c.m. een nieuwe OV-chipkaart, omdat die dan toch gratis is. Dan kan dat naast het beëindigen van NS Flex op de huidige kaart.)

Dank Laura. 
kan je nog verklaren waarom mijn Flex opeens van mijn kaart verdwenen is en ik dus geen korting kreeg?

Daarvoor dient mijn collega in je gegevens te kijken. Heb je al onze klantenservice benaderd met deze vraag? Zo ja, wat was hun antwoord?

bestaat de functie automatisch opwaarderen niet meer?

met de ov kaart met flex daluren korting kon ik niet inchecken op Heerhugowaard omdat mijn saldo te laag zou zijn maar de reiskosten worden toch automatisch via bank afgeschreven???

Reputatie 7
Badge +3

Hoi tineke terpstra,

Als je een Flex-abonnement hebt, wordt er inderdaad geen saldo meer gebruikt en zou je die melding niet moeten kunnen krijgen. Heb je dit abonnement pas sinds kort? Zo ja, heb je de bestelling ook ‘opgehaald’ bij een kaartautomaat? Als je dat nog niet gedaan hebt, is het abonnement nog niet geactiveerd en reis je dus nog op saldo.

Als je dat al wel gedaan hebt, zou je even contact op kunnen nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X, om e.e.a. na te vragen.

Reageer