ns flex en dal uren bus gaan niet samen #eindhoven

  • 24 July 2022
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

Ik heb persoonlijke OV chip kaart en in Eindhoven met bus dal.uren korting nu heb ik ns flex trein en als ik nu met bus ga geen saldo meteen rood kruis en er stat voldoende saldo op ben al drie keer bij loket op station geweest kunnen me niet helpen......


1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het kan zijn dat het BTM (bus tram metro) deel van NS Flex aan staat, en daardoor je Hermes/Bravo/Connexxion dalurenabonnement niet meer werkt.

Dat deel van NS Flex moet dan van je kaart verwijderd worden, en dat zou bij een servicebalie gewoon moeten kunnen. Lukt dat niet, dan neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, etc.)

Maar het lijkt er meer op dat je busabonnement gewoon werkt, en dat bij het activeren van NS Flex het saldo van je kaart verwijderd is (automatisch opladen wordt ook uitgezet). Dit krijg je na een maand terug via je Flex factuur.

Check je saldo via https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm#/

Bij Flex kan je geen saldo meer laden bij een NS kaartautomaat, maar nog wel bij supermarkten e.d. of online saldo bestellen. Dat kan je dan wel ophalen bij NS (of bij het raam van een bus). Automatisch opladen kan je ook gewoon weer aan zetten.

Reageer