beantwoord

NS flex enkele reis

  • 9 December 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Ik heb een NS flex abonnement. Ik wil in het weekend een enkele reis kopen. Het lukt me niet om dat met 40% korting te doen. De optie is niet mogelijk. 

Geldt dit abonnement misschien alleen voor retourkaarten?

icon

Beste antwoord door Isitimela 9 December 2022, 15:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Als je een abonnement hebt, hoef je geen kaartjes te kopen. Je dient in- en uit te checken met je OV-chipkaart en dan krijg je achteraf een factuur voor de gemaakte reis. 

Als je een abonnement hebt, hoef je geen kaartjes te kopen. Je dient in- en uit te checken met je OV-chipkaart en dan krijg je achteraf een factuur voor de gemaakte reis. 

Hallo, 

Ik heb ook of chipkaart met weekend korting.Als goed is mag ik 3 personen meenemen die kunnen ook profiteren van 40% korting, maar het is mij niet duidelijk hoe kan ik dat regelen via ns app….Of valt dat te regelen via apparat op het station..

Badge +3

Als u personen met korting wil laten meereizen, dan hoeft u niets speciaals te doen. U checkt gewoon in en uit met de OV-chipkaart waar uw abonnement op staat.

De personen die met Samenreiskorting met u willen meereizen, kunnen dat op verschillende manieren doen:

  • Als zij reizen met een OV-chipkaart zonder NS Flex, dan kunnen zij het product Samenreiskorting en voldoende saldo op de kaart laden bij een kaartautomaat. Als vervolgens in de daluren wordt ingecheckt, dan wordt bij het uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht.
     
  • Als zij reizen met een OV-chipkaart met NS Flex, dan kunnen zij in Mijn NS (de website of de app) Samenreiskorting inschakelen en vervolgens gewoon in- en uitchecken. Als in de daluren wordt ingecheckt, dan zal de ritprijs met korting worden gefactureerd.
     
  • Als zij geen OV-chipkaart hebben, dan kan een e-ticket met Samenreiskorting (enkele reis of dagretour) worden gekocht. Hiervoor wordt de ritprijs met korting betaald. Reizen is alleen toegestaan in de daluren; met een e-ticket met Samenreiskorting mag de meereizende persoon zich in de spitsuren niet in de trein bevinden, ook niet als de reis in de daluren is begonnen.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Reageer