Ns Flex Factuur | NS Community
beantwoord

Ns Flex Factuur

  • 27 August 2022
  • 3 reacties
  • 223 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een NS Flex Dal Voordeel abonnement van € 5,10 en ik heb in deze maand gereisd met een maximale waarde van ongeveer 93,80 € tot nu toe en ik moet dit bedrag op 11 september betalen, maar vandaag 27 augustus ben ik overgestapt naar het abonnement altijd vrij waarvan de waarde 362,40€ is Dus het totaal is tot nu toe €456.2, maar ik schrok toen ik op de Mijn Ns pagina zag dat mijn volgende rekening verwacht op 11 september €642.57 is en dat de waarde van mijn abonnement €546,81 is (let op dat ik een e-mail heb ontvangen die  is dat mijn abonnement 362,40 kost. €) Hoe is mijn rekening op deze hoog terechtgekomen, wetende dat ik zeker weet dat ik deze maand heb gereisd met een maximale waarde van 93,80 € omdat ik om de twee dagen controleren.  Ik ben student en ik kan dit bedrag niet in minder dan een maand betalen!!

icon

Beste antwoord door Momo 27 August 2022, 21:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij wijzigen van Flex abonnement raakt dat tellertje op je startpagina nogal in de war en geeft dan een verkeerd bedrag aan. Niet op letten, op de daadwerkelijke factuur staat het juiste bedrag. Dit is al jaren zo, NS weet dit maar doet er niets aan. Ik heb bv begin deze maand mijn Weekend Vrij weer terug naar Flex Basis gezet maar dat tellertje geeft nog steeds het abonnementsbedrag van €34,70 aan. En toen ik eerder van Basis naar Weekend Vrij ging stond daar het dubbele bedrag van Weekend Vrij. 

Als jouw factuurdatum de 11e is en je vandaag hebt gewijzigd naar Altijd, ontvang je eerst een tussentijdse factuur voor je abonnementsbedrag van vandaag t/m 10 september waarbij je ook nog een evenredig deel van je Dal Voordeel terugkrijgt. Op 11 september (of eigenlijk de 12e kort na middernacht) krijg je dan een factuur voor een hele maand Altijd Vrij plus de gemaakte reiskosten.

Ik heb in Augustus mijn dal vrij naar flex basis veranderd. Nu staat op mijn aanstaande rekening ( te betalen in Oktober) dat ik 107,90 verschuldigd ben. Ik heb de afgelopen maand niet met de trein gereisd. Waarom worden er kosten voor volgende maand weergegeven?

Reputatie 7
Badge +3

Ziet u dat bedrag bij het tellertje wat de verwachte kosten voor de volgende factuurdatum aangeeft? Dat tellertje raakt van slag bij een wijziging van abonnement en geeft dan steevast het verkeerde bedrag aan. Dat tellertje kun u het beste negeren. 

Reageer