Skip to main content

Ik ga volgende week een avondje weg met de trein. Nu wil ik in de spits heen reizen en buiten de spits terug. Heb ik dan beide keren 40% korting met NS Flex of alleen de terug reis? Als ik op de reisplanner kijk staat er bij de kosten dat je met dalvoordeel 40% krijgt in de spits want dan is het nog 11,94 i.p.v. 19,90 enkele reis. Hoe zit het nu?

Hoi Geisha,

Het ligt eraan welk abonnement je hebt. Als je Dal Voordeel hebt, krijg je alleen 40% korting als je buiten de spits incheckt. De prijs met korting in de planner wordt alleen ter info getoond. Het is niet zo dat die prijs ook in de spits geldt.


Daluren zijn maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur en 18.30 tot 06.30, zaterdag en zondag de hele dag.

 

Tijdstip van inchecken (wat op de OV chipkaart poort of paal staat) is bepalend. Als u om 15:59 incheckt op de heenreis dan reist u met 40% korting (met voorwaarden dat u de eerste trein in uw richting pakt en binnen 30 minuten).


Tijdstip van inchecken (wat op de OV chipkaart poort of paal staat) is bepalend. Als u om 15:59 incheckt op de heenreis dan reist u met 40% korting (met voorwaarden dat u de eerste trein in uw richting pakt en binnen 30 minuten).

Er is een marge van 5 minuten dus je kunt totdat de klok (op het schermpje) verspringt naar 16:05 nog op daltarief inchecken (en vanaf 18:25).

De in de Reisplanner getoonde ‘prijs met Dal Voordeel’ is een soort reclame, vandaar dat er ook een knop bij staat om dat abonnement te bestellen.


Een daluren abonnement geeft korting bij incheck tijdens de daluren en niet in de spits. Dit en overige voorwaarden kun je terugvinden op de NS website onder abonnementen.


Een daluren abonnement geeft korting bij incheck tijdens de daluren en niet in de spits. Dit en overwaarde kun je terugvinden op de NS website onder abonnementen.

Probleem is dat bij een reisadvies (naast de voltarief prijs met e-ticket) ook altijd de prijs met Dal Voordeel staat (als reclame), ook al is het een spitsadvies.

De prijs die voor de reis geldt op basis van jouw abonnement zie je door te klikken op Meer prijzen en dan je abonnement te selecteren (waar Weekend Voordeel dus niet tussen staat).


Reageer