beantwoord

ns flex later betalen

  • 11 July 2022
  • 4 reacties
  • 4146 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Goedendag beste mensen,

 

Ik heb een vraag omtrent uitstel betaling ns flex abonnement.

 

Indien ik mijn maandrekening ontvang en die kan ik door een bepaalde reden niet direct betalen, wat is de systematiek die het doorloopt?

 

In een vorige mailtje heb ik ooit gelezen dat er benoemd werd (na een mislukte afschrijving), dat het bedag binnen 6 dagen moest worden voldaan en bij uitblijven een incassobureau wordt ingeschakeld.

 

Hoe loopt dit?

 

Is na een mislukte incasso direct na die 6 dagen een incassobureau en dag abo? Of is dit een 1e herinnering en volgen er nog een paar?

 

Datering factuur 11 juli: betekend dat bij wijze van spreken: geld moet er voor 11 augustus op staan of al eind van de maand?

 

Ik dank u vriendelijk.

icon

Beste antwoord door Thom 11 July 2022, 10:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet zo dat als u zes dagen te laat bent, het incassobureau wordt ingeschakeld. U krijgt dan een herinnering en een optie hoe u wel kunt betalen; de poging tot automatische incasso wordt echter maar één keer gedaan. Als u na zes dagen met de acceptmail betaalt, is er niets aan de hand. Stel het niet verder uit.

Als u de grenzen wilt verkennen: het geld moet op de rekening van NS staan en wel hooguit na een maand. Als het niet op de rekening van NS staat en dat is het criterium, dus niet of u daarvoor heeft betaald, dan wordt het overgedragen aan het incassobureau, krijgt u 40 euro invorderingskosten en bent u uw abonnement kwijt. Het is een geautomatiseerd proces en er is geen genade of begrip bij de computer. NS werkt niet met kalendermaanden.

Als alles is voldaan, kunt u wel weer een nieuw abonnement aanvragen. Het is niet meer zo dat u een half jaar niet door de kredietcheck komt als uw abonnement is opgezegd door NS.

Het advies is toch echt gewoon op tijd te betalen met de automatische afschrijving en daarvoor te reserveren. Laat het niet op het laatst aankomen, zeker niet als u niet standaard betaalt zoals NS aangeeft. U heeft de datum van de automatische afschrijving ook afgesproken met NS voor uw betaling en dat is veruit het meest zekere. Dan gaat het nooit mis met alle ellende van dien.

Zonde van uw geld ook: als op tijd betalen lastig is, is veertig euro meestal best een flink bedrag. Ik zou daar liever wat leuks voor doen, ;-)

 

What Thom zegt klopt. Als incasseren niet lukt, sturen we in ieder geval 3 herinneringen. 1 per mail, 1 per post en dan nog 1 per mail, dat is de laatste.

Het is niet zo dat als u zes dagen te laat bent, het incassobureau wordt ingeschakeld. U krijgt dan een herinnering en een optie hoe u wel kunt betalen, de poging tot automatische incasso wordt echter maar één keer gedaan. Als u na zes dagen met de acceptmail betaalt, is er niets aan de hand. Stel het niet verder uit.

Als u de grenzen wilt verkennen: het geld moet op de rekening van NS staan en wel hooguit na een maand. Als het niet op de rekening van NS staat en dat is het criterium, dus niet of u daarvoor heeft betaald, dan wordt het overgedragen aan het incassobureau, krijgt u 40 euro invorderingskosten en bent u uw abonnement kwijt. Er is geen genade of begrip bij de computer. NS werkt niet met kalendermaanden.

Als alles is voldaan, kunt u wel weer een nieuw abonnement aanvragen. Het is niet meer zo dat u een half jaar niet door de kredietcheck komt als uw abonnement is opgezegd door NS.

Het advies is toch echt gewoon op tijd te betalen met de automatische afschrijving en daarvoor te reserveren. Laat het niet op het laatst aankomen, zeker niet als u niet standaard betaalt zoals NS aangeeft. U heeft de datum van de automatische afschrijving ook afgesproken met NS voor uw betaling en dat is veruit het meest zekere. Dan gaat het nooit mis met alle ellende van dien.

Zonde van uw geld ook: als op tijd betalen lastig is, is veertig euro meestal best een flink bedrag. Ik zou daar liever wat leuks voor doen, ;-)

 

Bedankt voor de reacties.

Dit is de eerste keer dat het nu met dit abonnement een keer lastig is, wegens onvoorziene kosten.

Voor mij is het inderdaad fijn om te weten dat de ‘dreigende taal’ van een eerste mail, niet direct opgevolgd wordt, maar nog wel een korte ademruimte biedt.

 

Als vraag @Thom je benoemd als betaald worden, je een nieuw abonnement kan nemen. Doel je dan op het punt dat tot een aantal maanden geleden je een halfjaar geen abo meer kon afsluiten bij NS, maar dat nu tegenwoordig dus wel kan?

Reputatie 7
Badge +4

Dat klopt. Eerder zou u het eerste half jaar niet door de kredietcheck komen. Nu wel als het alleen een achterstand bij NS zou zijn en die volledig betaald is. 
Het is me niet bekend wat nu het beleid is na meerdere blokkades. Eerder kon het maar één keer opnieuw aangevraagd worden. 

Reageer