Skip to main content

Hi,

 

Ik heb sinds 06-05 NS FLEX op mijn OV chipkaart gezet. In de mail stond dat ik deze niet hoefde op te halen bij de automaat en dat ik er gelijk binnen 1 uur mee kon reizen. Ik vond het al een beetje apart, maar ik dacht het zal wel. Online via MIJN NS staat namelijk ook dat hij op mijn ov staat. 

 

Iemand enig idee waarom ik dan toch bij de eerste keer saldo van mijn OV is gegaan en ik de 2de keer niet kon inchecken omdat ik geen saldo had? moet ik het alsnog ophalen bij een automaat of iets? Hopelijk kunnen jullie me helpen.  

Als ik even google krijg ik dit

 

Ga naar de NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart-ophaalpunt om NS Flex op je OV-chipkaart te zetten en tegelijk je huidige abonnement te beëindigen. Daarna kun je meteen met je nieuwe abonnement reizen.

 

U dient dus wel degelijk eenmalig naar de automaat te gaan. Staat er echt in de mail dat dat niet hoeft?? Zou u de mail dan hieronder kunnen zetten. Privé gegevens graag weghalen.


Hi,

 

Ik heb sinds 06-05 NS FLEX op mijn OV chipkaart gezet. In de mail stond dat ik deze niet hoefde op te halen bij de automaat en dat ik er gelijk binnen 1 uur mee kon reizen. Ik vond het al een beetje apart, maar ik dacht het zal wel. Online via MIJN NS staat namelijk ook dat hij op mijn ov staat. 

 

Iemand enig idee waarom ik dan toch bij de eerste keer saldo van mijn OV is gegaan en ik de 2de keer niet kon inchecken omdat ik geen saldo had? moet ik het alsnog ophalen bij een automaat of iets? Hopelijk kunnen jullie me helpen.  

als ns Flex bestel en gebruik voor eerst dan moet je langs de automaat om hem activeren en dan hoef je geen saldo meer op de kaart gebruiken want je reis dan op rekening bij trein en bus heb je een korting abonnement van de bus dan ken bus. gedeelte uit zetten hebt je saldo dan word dit verrekend op je factuur nu heb je geen saldo zo lang positief 0 staat dan is goed anders even opladen 


Als ik even google krijg ik dit

 

Ga naar de NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart-ophaalpunt om NS Flex op je OV-chipkaart te zetten en tegelijk je huidige abonnement te beëindigen. Daarna kun je meteen met je nieuwe abonnement reizen.

 

U dient dus wel degelijk eenmalig naar de automaat te gaan. Staat er echt in de mail dat dat niet hoeft?? Zou u de mail dan hieronder kunnen zetten. Privé gegevens graag weghalen.

Beste Henkpeetersen, 

 

Bedankt voor het antwoord! Bijgevoegd een screenshot van de e-mail. 

 


Hi,

 

Ik heb sinds 06-05 NS FLEX op mijn OV chipkaart gezet. In de mail stond dat ik deze niet hoefde op te halen bij de automaat en dat ik er gelijk binnen 1 uur mee kon reizen. Ik vond het al een beetje apart, maar ik dacht het zal wel. Online via MIJN NS staat namelijk ook dat hij op mijn ov staat. 

 

Iemand enig idee waarom ik dan toch bij de eerste keer saldo van mijn OV is gegaan en ik de 2de keer niet kon inchecken omdat ik geen saldo had? moet ik het alsnog ophalen bij een automaat of iets? Hopelijk kunnen jullie me helpen.  

als ns Flex bestel en gebruik voor eerst dan moet je langs de automaat om hem activeren en dan hoef je geen saldo meer op de kaart gebruiken want je reis dan op rekening bij trein en bus heb je een korting abonnement van de bus dan ken bus. gedeelte uit zetten hebt je saldo dan word dit verrekend op je factuur nu heb je geen saldo zo lang positief 0 staat dan is goed anders even opladen 

Dankjewel!


Het staat er misschien wat onduidelijk voor u, maar wat er mee bedoeld wordt is dat wanneer u eenmaal NS Flex Basis heeft dat u daarna om te wijzigen naar een (ander) Flex abonnent niet naar meer naar automaat hoeft. Maar je moet eerst eenmalig naar een automaat om het Flex Basis te activeren.


Het staat er misschien wat onduidelijk voor u, maar wat er mee bedoeld wordt is dat wanneer u eenmaal NS Flex Basis heeft dat u daarna om te wijzigen naar een (ander) Flex abonnent niet naar meer naar automaat hoeft. Maar je moet eerst eenmalig naar een automaat om het Flex Basis te activeren.

Jaa ik vond het al zo vreemd. Ik dacht dat is wel heel makkelijk haha. Maar bedankt, ik zal hem dan even gaan ophalen bij de automaat 😊


Heb je trouwens voorafgaand aan dat mailtje over niet hoeven ophalen geen andere mails ontvangen, zoals een bevestiging van de bestelling, en op de ingangsdatum (die gelijk kan zijn aan de besteldatum maar ook een andere datum kan zijn) een mail waarin staat dat je Flex moet ophalen bij een automaat?

Zelf heb ik eind november Flex Dal Voordeel besteld op een nieuwe kaart, dan staat het al op de kaart en hoef je het niet bij een automaat te activeren. Na een maand heb ik dit gewijzigd naar Flex Basis. Na de bestelling ontving ik een bevestigingsmail en na het wijzigen naar Flex Basis daarvan een bevestiging en enkele dagen later een mail bijna gelijk aan wat jij hier postte, alleen met een toevoeging over pauzeren van mijn abonnement. 

 


Reageer